برگزاری مراسم «سه ساله‌های حسینی» در اردبیل
کد خبر: 3996920
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱

برگزاری مراسم «سه ساله‌های حسینی» در اردبیل

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، گفت: آئین عزای شهادت حضرت رقیه(س)، با عنوان «سه ساله‌های حسینی» همزمان با پنجم صفر در پارک بانوان اردبیل، برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم «سه ساله‌های حسینی» در اردبیلمریم حامدی، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، گفت: آئین عزای شهادت حضرت رقیه(س)، با عنوان «سه ساله‌های حسینی» همزمان با پنجم صفر، امروز یکشنبه ساعت ۱۶ در پارک بانوان اردبیل، برگزار می‌شود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، تصریح کرد: برپایی مراسم عزاداری و شبیه‌خوانی از جمله بخش‌های معنوی این مراسم عزای شهادت حضرت رقیه(س) خواهد بود.

وی یادآور شد: رعایت پروتکل‌ها و موازین بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و برگزاری مراسم در فضای باز همراه با فاصله‌گذاری اجتماعی از جمله نکاتی مهم در برگزاری این مراسم معنوی است.

حامدی، خاطر نشان کرد: برگزاری محافل قرآنی به مناسبت عزاداری‌های ماه صفر و ترویج معارف عاشورایی در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های بسیج جامعه زنان سپاه استان در این روز‌ها است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، افزود: برپایی ویژه برنامه‌های مختلف به مناسبت اربعین حسینی از دیگر برنامه‌های جاری در ماه صفر خواهد بود.

وی درباره هدف این مراسم معنوی، تاکید کرد: هدف، بزرگداشت نام آور سه ساله‌ای است که با وجود سن کم درس زندگی داد تا عشق به پدر، مولا، خدای متعال و اعتلای دین مقدس اسلام از زندگی این بزرگ دخت گرامی امام حسین(ع) به منصه ظهور برسد.

حامدی، با بیان اینکه قیام عاشورا سراسر درس است، ادامه داد: سالروز شهادت حضرت رقیه(س) نیز درسی برای آزاد مردان و زنان دنیا است که بدانند ایستادن چیست و پیام شهادت این سه ساله امام چه می‌تواند باشد، فلذا درسی که امروز باید از مقاومت آن حضرت در برابر ظالمان در خرابه شام گرفت، این است که حجاب و عفاف تا آخرین لحظه زندگی جزئی جدا نشدنی از فرهنگ حسینی است حتی تا پای جان و امروز زنان و دختران ما باید از رقیه(س) الگو بپذیرند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، اظهار کرد: بروز و ظهور هر بخشی از عاشورا را سال‌ها می‌توان در قالب‌های مختلف تبیین و تفسیر کرد و به جهانی که تشنه معرفت نسبت به امام حسین(ع) است شناساند که زندگانی این بزرگوار دارای آموزه‌های تربیتی بسیار عمیقی بوده و نگاه زیبا به زندگانی این پدر و دختر در روز عاشورا امروز درس مهم جامعه ما است.

وی یادآور شد: همه تا ابد بندگی خداوند را مدیون امام حسین(ع) هستیم زیرا ایشان با نثار جان خود ارتباط میان انسان و خدا را تعریف و تحکیم کردند و صحنه‌هایی را بوجود آوردند که درس زندگی ما و انسان‌های آزاده جهان است.

حامدی، با قدردانی از خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) در اردبیل جهت پوشش‌دهی اخبار استان، تاکید کرد: یکی از اهداف مهم این همایش برگزاری آن در کشور‌های خارجی و در حوزه بین‌المللی است که در این بخش، رسانه‌های خبری داخلی و خارجی باید بیش از گذشته به آن توجه کرده و تحت پوشش قرار دهند تا اطلاع رسانی و تبلیغات لازم برای خارجیان انجام شود.

انتهای پیام
captcha