نبودن حضار در مسابقات قرآن سبب کاهش اضطراب شرکت‌کنندگان می‌شود
کد خبر: 3994327
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
داور چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در قم:

نبودن حضار در مسابقات قرآن سبب کاهش اضطراب شرکت‌کنندگان می‌شود

داور بخش صوت مرحله استانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم بیان کرد: نبودن حضار، همراهان متسابقان و تمام رقبای یک رشته به صورت همزمان در سالن برگزاری مسابقات سبب کاهش استرس و اضطراب شرکت‌کنندگان شده است و تنها نکته مثبت این مسئله همین است.

نبودن حضار در مسابقات قرآن سبب کاهش اضطراب شرکت‌کنندگان می‌شوداعظم‌السادات بنی‌فاطمی، داور بخش صوت مرحله استانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم در حاشیه این دوره از مسابقات، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از قم، بیان کرد: داوری این دوره مسابقات به‌خوبی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های مثبت این دوره از مسابقات، زمان‌بندی مشخص برای هر شرکت‌‌کننده جهت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است، افزود: پرسش و پاسخ بخش مفاهیم پس از پایان اجرای هر شرکت‌کننده در حضور داوران از ایده‌های بدیع و خلاقانه برگزارکنندگان این دوره از مسابقات است.

بنی‌فاطمی ادامه داد: نبودن حضار، تماشاگران و همراهان متسابقان در محل برگزاری مسابقات سبب شده است تا شور و حال و هیجان کافی یک مسابقه از بین برود، در سال‌های پیش از شیوع کرونا که با حضور جمعی از حاضران برگزار می‌شد شور و حال خاصی وجود داشت.

وی تصریح کرد: نبودن حضار، همراهان متسابقان و تمام رقبای یک رشته به‌صورت همزمان در سالن برگزاری مسابقات سبب کاهش استرس و اضطراب شرکت‌کنندگان شده است و تنها نکته مثبت این مسئله همین است.

بنی‌فاطمی در خصوص حضور چهره‌های جوان و جدید داوری در چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن استان قم، گفت: این اتفاق مثبت و مبارکی بود که برای اولین بار و در این رقابت‌ها انجام شد؛ جوانان فعال عرصه قرآنی در صورت داشتن توانایی لازم باید خود را در سطح داوری محک بزنند.

داور بخش صوت مرحله استانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم بیان کرد: روزهای آغازین مسابقات، برخی از شرکت‌کنندگان عملکرد ضعیفی از خود ارائه دادند اما نمی‌توان گفت که سطح این دوره از مسابقات ضعیف است و امیدواریم که تا روزهای پایانی، شاهد حضور چشمگیر و فعال متسابقان در صحنه مسابقات باشیم.

وی با بیان اینکه رقابت در روزهای آینده سخت‌تر و پرشورتر خواهد بود، افزود: بسیاری از شرکت‌کنندگان برای اولین بار در این مسابقات شرکت کردند و عملکرد بسیار خوبی نیز ارائه دادند.

یادآور می‌شود، مرحله استانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم قم، در بخش بانوان از نهم شهریور در مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعلی(ع) آغاز شد و براساس برنامه‌ریزی‌ اداره‌کل اوقاف استان تا جمعه، ۱۲ شهریور، ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha