انقلاب اسلامی یکی از قطب‌های فکری جهان است
کد خبر: 3993854
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
رئیس جامعةالمصطفی العالمیه:

انقلاب اسلامی یکی از قطب‌های فکری جهان است

حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی در دیدار با سفیر ایران در سیرالئون گفت: انقلاب اسلامی از معدود داعیه‌داران ارائه تفکر و گفتمانی جهانی برای مدیریت جامعه بشریت و معادلات بین‌المللی است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی رئیس جامعةالمصطفی العالمیه روز یکشنبه در دیدار با اکبر خسروی نژاد سفیر کشورمان در سیرالئون ابراز کرد: انقلاب اسلامی امروز یکی از قطب‌های فکری در عالم به شمار می‌آید و صاحب تفکر و گفتمانی است که معتقدیم اگر با زبان درست و منطقی در جهان بازگو گردد، طرفداران زیادی در سراسر عالم خواهد داشت و جامعةالمصطفی پرچم‌دار این گفتمان در سراسر جهان است.

از فرصت گرانبهای قاره آفریقا غافل هستیم

رئیس جامعةالمصطفی، ضمن خوشامدگویی به سفیر ایران اظهارکرد: قاره آفریقا برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد، ولی تاکنون به همه ابعاد این فرصت گران‌بها توجه کافی صورت نگرفته است.

وی آفریقا را از نظر فرهنگی، سرزمینی حاصلخیز برای توسعه عقبه فکری جمهوری اسلامی ایران دانست و یادآور شد: حضور طریقت‌های صوفی در بخش‌های مختلف افریقا، فرصت‌های ارزشمندی در این عرصه فراهم آورده که لازم است برای استفاده از این ظرفیت‌ها، برنامه‌ریزی مناسبی صورت پذیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی دستاورد‌های علمی و فرهنگی جامعةالمصطفی را از سرمایه‌های راهبردی نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر مجموعه فعالیت‌های علمی، آموزشی و فرهنگی جامعةالمصطفی را تنها در آموزش زبان فارسی به ده‌هاهزار غیرایرانی از ملیت‌های گوناگون جهان خلاصه نماییم، این دستاورد، فرصتی ارزشمند و کم‌نظیر برای کشور در عرصه‌های گوناگون پدید آورده است.

وی تربیت افرادی را که ضمن آشنایی با فرهنگ و زبان ما، دلبستگی به تفکر انقلاب اسلامی دارند، گامی بزرگ و موفقیتی ارزشمند برای کشور برشمرد و گفت: هماهنگی کامل با نهاد دیپلماسی کشور، از راهبرد‌های اساسی جامعةالمصطفی است و خوشبختانه تاکنون نیز سفارت‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های مختلف، هماهنگی و همراهی خوبی برای پیشبرد برنامه‌های علمی و آموزشی جامعةالمصطفی مبذول داشته‌اند که امیدواریم این همکاری‌ها و حمایت‌ها روز به روز گسترش یابد.

در ادامه اکبر خسروی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در سیرالئون با ابراز خرسندی از حضور در جامعةالمصطفی و دیدار با مسئولان آن، خاطرنشان کرد: سفر دو سال قبل شما به سیرالئون، بابرکت و مفید بود؛ به ویژه دیدار‌هایی که در این سفر با علما، مقامات و مردم سیرالئون صورت گرفت، بسیار ارزشمند بود.

وی فعالیت‌ها و دستاورد‌های علمی جامعةالمصطفی را شایسته تقدیر دانست و خاطرنشان کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران در سیرالئون آمادگی دارد در راه پیشبرد برنامه‌های علمی، فرهنگی و آموزشی جامعةالمصطفی، هر گونه همکاری انجام دهد.

انتهای پیام
captcha