علمای جبل عامل: اهالی جنوب لبنان در برابر فتنه‌انگیزی‌ها هوشیارند
کد خبر: 3989000
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱

علمای جبل عامل: اهالی جنوب لبنان در برابر فتنه‌انگیزی‌ها هوشیارند

علمای جبل عامل لبنان ضمن تأکید بر هوشیاری‌ اهالی جنوب لبنان نسبت به جوسازی رسانه‌ای در خصوص پاسخ اخیر حزب‌الله به تجاوز رژیم صهیونیستی تأکید کرد که معادله ارتش، ملت و مقاومت مؤثرترین راه برای دفاع از کشور است.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، علمای جبل عامل لبنان با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت قاطع خود از پاسخ حزب‌الله به تجاوز رژیم صهیونیستی درباره هر گونه تلاش بیگانگان برای فتنه‌انگیزی میان اهالی جنوب لبنان هشدار دادند.

در این بیانیه آمده است: پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی برای این بود که به همه ثابت شود، مقاومت برای حفظ امنیت وطن در برابر استکبار صهیونیستی سلاح خود را برای همیشه حفظ می‌کند.

جمعیت علمای جبل عامل بر هوشیاری اهالی حاصبیا و شویا برای پایبندی به گزینه مقاومت در برابر توطئه فتنه‌انگیزی بیگانگان تأکید کرد و گفت: اهالی جنوب لبنان می‌دانند که این رزمندگان مقاومت بودند که خاک لبنان را آزاد و از ناموس آنها دفاع کردند و از جان و همه زندگی خود در این مسیر گذشتند.

در این بیانیه آمده است: اتفاق دیروز در منطقه شویا بیانگر احساسات منطقه جبل عامل و مردم آن نیست و مردم جبل عامل همواره پشتیبان رزمندگان خود بوده‌اند.

جمعیت جبل عامل لبنان تأکید کرد: معادله ارتش، ملت و مقاومت، برترین و مؤثرترین راه برای حفظ کشور در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی و زیاده‌خواهی‌های آن است.

مصطفی حسین، عضو پارلمان لبنان و رئیس جنبش مردمی لبنان «الحركة الشعبية اللبنانية» هم بر حق لبنان برای مقاومت در برابر هر گونه تجاوز به منظور حفظ معادله بازدارندگی تأکید کرد و گفت: به رزمندگان مقاومت درود می‌فرستیم که در برابر نقض حاکمیت لبنان ساکت نمی‌نشینند و از هیچ گونه تعرضی علیه لبنان چشم‌پوشی نمی‌کنند.

او با ابراز تأسف از تلاش برخی برای ایجاد شکاف میان اهالی جنوب لبنان با القای مخالفت عده‌ای با مقاومت گفت: لبنانی‌ها از حق ملی و مقدس خود نمی‌گذرند به خصوص که بیگانگان تلاش می‌کنند با فتنه‌انگیزی و بهره‌برداری از برخی حوادث علیه مقاومت توطئه کنند.

این عضو پارلمان لبنان گفت: همه ملت لبنان بخشی از معادله طلایی ارتش، ملت و مقاومت است که پیروزی‌های تاریخی، محقق و لبنان را آزاد کرده است.

حزب‌الله لبنان در پاسخ به تجاوز مکرر روزهای اخیر رژیم صهیونیستی به خاک جنوب لبنان، صبح دیروز جمعه مواضع صهیونیست‌ها در مزارع شبعا را با شلیک چندین راکت از مناطقی که دور از مناطق مسکونی است، هدف گرفت.

حزب‌الله در بیانیه خود در همین خصوص تأکید کرد که مقاومت لبنان مناطق دور از مناطق مسکونی را برای حملات استفاده می‌کند تا جان غیرنظامیان به خطر نیفتد.

حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه هنگام بازگشت رزمندگان مقاومت و هنگام عبور از منطقه شویا در بخش حاصبیا برخی از شهروندان لبنانی معترض آنها شده‌اند، تأکید کرد: مقاومت همواره حامی مردم است و در جریان عملیات خود گزندی به آنها وارد نمی‌کند. مقاومت خون‌های پاک جوانان خود را برای محافظت از امنیت لبنان و شهروندانش می‌دهد.

علی فیاض، عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت(وابسته به حزب الله) در پارلمان لبنان نیز تأکید کرد تمام اقدامات مقاومت حساب شده است و نتایج و اهداف آن را کاملاً می‌سنجد.

او تأکید کرد: حتی زمانی که رژیم صهیونیستی در پاسخ به حمله یک گروه ناشناس از سمت لبنان، خاک این کشور را هدف می‌گیرد، حتی اگر مقاومت مسئولیتی در برابر آن نداشته باشد؛ اما نمی‌تواند در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه حاکمیت لبنان چشمان خود را ببندد.

او در خصوص حادثه شهرک شویا گفت که برخی از اهالی این منطقه گمان می‌کردند که ستون پنجمی وجود دارد و اتفاقات آنجا هیچ ارتباطی با مقاومت و حزب الله ندارد، اما این یک سوءتفاهم بود و مردم منطقه شویا هیچ گونه سابقه‌ای در مخالفت با مقاومت ندارند.

از روز گذشته رسانه‌های بیگانه با جوسازی گسترده در خصوص اتفاق شویا تلاش داشتند این‌گونه القا کنند که اهالی جنوب لبنان با مقاومت مخالفت کرده‌اند.

منطقه جبل عامل به عنوان بخش جنوبی سرزمین لبنان از ناحیه جنوب در همسایگی سوریه و از ناحیه غرب در کنار دریای مدیترانه قرار دارد. در حال حاضر شیعیان به طور عمده در منطقه جبل عامل که ناحیه کوهستانی در جنوب لبنان است، سکونت دارند که شامل شهر‌های صیدا، نبطیه، مرجعیون، بنت جبیل و روستاهای حومه و نیز شهر بعلبک و هرمل واقع در دره بقاع و اطراف بیروت موسوم به فلاحیه است.

انتهای پیام
captcha