ادامه محکومیت‌ها علیه هتک حرمت مسجدالاقصی/ یورش صهیونیست‌ها در روز عرفه + فیلم
کد خبر: 3985056
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
جدیدترین تحولات فلسطین؛

ادامه محکومیت‌ها علیه هتک حرمت مسجدالاقصی/ یورش صهیونیست‌ها در روز عرفه + فیلم

حملات روز گذشته صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی واکنش‌های بسیاری در جهان اسلام در پی داشت و سازمان‌های بین‌المللی و مردم برخی کشورها هتک حرمت این مکان شریف به دست صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا، بسیاری از شهرهای ترکیه یکشنبه شب شاهد برگزاری تظاهراتی اعتراضی در محکومت هتک حرمت مسجدالاقصی به وسیله صهیونیست‌ها بود.
 
شامگاه یکشنبه مردم ترکیه به همراه شمار زیادی از نمایندگان تشکل‌های مدنی در مقابل کنسولگری اسرائیل در استانبول تجمع کردند.
 
تظاهرات‌کنندگان پرچم فلسطین به دست داشتند و شعارهایی در محکومیت هتک حرمت اخیر صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی سر دادند.
 
یوسف گنتش، رئیس جمعیت جوانان ترکیه در بیانیه‌ای مشترک از سوی نهادهای ترتیب دهنده این تظاهرات، خواستار شد که بار دفاع از فلسطین و مسجدالاقصی تنها بر دوش فلسطینیان قرار داده نشود.
 
وی از جهان اسلام و وجدان‌‌های بیدار جهان خواست تا به یاری قلب بشریت یعنی فلسطین و قدس شریف و مسجدالاقصی بشتابند.
 
در نقاط دیگر ترکیه چون ایالت عثمانیه، هاتای و قیصری نیز تظاهرات‌های مشابه در محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی برگزار شد و معترضان خواستار حمایت از مسجدالاقصی شدند.
 
ادامه محکومیت‌ها علیه هتک حرمت مسجد الاقصی/ یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی در روز عرفه +فیلم
 
دولت فلسطین: اظهارات بنت درباره مسجدالاقصی موجب درگیری مذهبی می‌شود
 
در همین راستا، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای اظهارات نفتالی بنت درباره مسجدالاقصی را محکوم کرد و گفت که این اظهارات موجب ایجاد درگیری مذهبی خواهد شد.
 
روز یکشنبه، نفتالی بنت در پایان جلسه ارزیابی اوضاع امنیتی گفت که حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی به طور منظم و در امنیت کامل ادامه می‌یابد. 
 
این اظهارات پس از آن اعلام شد که روزهای گذشته ۱۲۰۰ تن از صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی حمله کرده و این مکان مقدس را مورد هتک حرمت قرار دادند.
 
ریاست تشکیلات خودگردان در بیانیه خود تأکید کرد که رژیم صهیونیستی باید مسئولیت تشدید تنش‌ها را برعهده بگیرد چرا که موانعی بر سر راه تلاش‌های جهانی ایجاد کرده است و به خصوص که این تحریکات در آستانه عید قربان انجام شده است.
 
بیانیه سازمان آزادی‌بخش فلسطین در محکومیت اقدامات صهیونیست‌ها
 
در همین راستا کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در بیانیه‌ای اظهارات نفتالی بنت را موجب تشدید خطر و دعوت به تروریسم سازمان یافته تحت حمایت نیروهای رژیم صهیونیستی دانست.
 
این کمیته نسبت به ایجاد درگیری مذهبی و عواقب آن در از بین رفتن امنیت و آرامش منطقه خاورمیانه هشدار داد و از جامعه بین‌المللی خواستار حرکت فوری برای حمایت از اماکن مقدسه و توقف اقدامات نژادپرستانه مکرر  رژیم صهیونیستی شد.
 
سازمان همکاری اسلامی یورش شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی را محکوم کرد
 
سازمان همکاری اسلامی یورش گروهی از شهرک‌نشینان صهیونیست تحت حمایت نیروهای اشغالگر اسرائیلی به مسجدالاقصی را محکوم و از شورای امنیت خواست تا به مسئولیت خود در قبال این تجاوزات پایبند باشد.
ویدئویی از حمله نظامیان صهیونیست به بانوان فلسطینی
 
این سازمان یورش شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی و ضرب و شتم نمازگزاران را در راستای تلاش‌های نیروهای اشغالگر برای تغییر وضعیت تاریخی و قانونی در قدس دانسته و آن را نقض قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد عنوان کرده است.
 
در بیانیه این سازمان آمده است: مسئولیت کامل پیامدهای تداوم این تجاوزات سازمان یافته متوجه رژیم اشغالگر صهیونیستی است.
 
سازمان همکاری اسلامی همچنین از جامعه جهانی و به ویژه شورای امنیت خواست تا برای توقف این تجاوزات اقدام کنند.
 
ادامه محکومیت‌ها علیه هتک حرمت مسجد الاقصی/ یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی در روز عرفه +فیلم
 
محکومیت حملات صهیونیست‌ها از سوی اردن
 
وزارت امور خارجه اردن نیز تداوم هتک حرمت به مسجدالاقصی و اقدام اخیر یهودیان افراطی در یورش به این مسجد تحت حمایت نظامیان صهیونیست و تعرض به نمازگزاران را محکوم کرد.
 
«ضیف الله الفایز»، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه اردن دیروز یکشنبه گفت: اقدامات اسرائیل در مسجدالاقصی محکوم است و نقض وضع موجود تاریخی و حقوقی و قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود.
 
وی افزود: وزارت خارجه اردن اعتراض‌نامه رسمی به رژیم صهیونیستی فرستاد و در آن خواستار توقف این نقض‌ها و اقدامات تحریک آمیز، احترام به حرمت مسجدالاقصی، آزادی نمازگزاران و وظایف اداره اوقاف قدس و امور مسجد الاقصی شد.
 
وی تأکید کرد که تمام مساحت مسجدالاقصی صرف عبادتگاه مسلمانان محسوب می‌شود و اداره اوقاف قدس و امور مسجدالاقصی در اردن، مسئول انحصاری اداره تمامی امور مسجدالاقصی و ساماندهی ورود به آن است.
 
یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی در روز عرفه
 
با وجود محکومیت‌های بسیاری از جوامع بین‌المللی نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی، دهها نفر از شهرک نشینان صهیونیست، صبح امروز دوشنبه، مصادف با روز عرفه در فلسطین اشغالی، به مسجد الاقصی حمله کرده و با حمایت نیروهای رژیم صهیونیستی مراسم تلمودی خود را در این صحن‌های این مسجد انجام دادند.
 
نیروهای اشغالگر برای تامین امنیت شهرک‌نشینان صهیونیست در یورش به مسجدالاقصی، پهپادی را در بالای مصلای المروانی مسجدالاقصی به پرواز درآوردند.
 
نیروهای رژیم صهیونیستی یک جوان فلسطینی را نیز در مسجدالاقصی دستگیر کرده و از ورود جوانان به مسجد برای اقامه نماز صبح روز عرفه جلوگیری کردند.

در ادامه فیلمی از این هتک حرمت را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام
captcha