تریبون آزاد دانشجویی «الزامات یک دولت مقتدر» برگزار شد
کد خبر: 3977830
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲

تریبون آزاد دانشجویی «الزامات یک دولت مقتدر» برگزار شد

تریبون آزاد دانشجویی «الزامات یک دولت مقتدر» به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کهگیلویه‌وبویراحمد برگزار شد.

تریبون آزاد دانشجویی« الزامات یک دولت مقتدر » برگزار شد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، مجتبی شریعتی، عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه یاسوج امروز، 26 خردادماه در تریبون آزاد دانشجویی الزامات یک دولت مقتدر، گفت: شرکت پرشور مردم در انتخابات موجب تقویت نهادهای حاکمیتی به لحاظ سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و سایر مقوله‌های دیگر می‌شود.

وی اظهار کرد: این وظیفه دولت و سایردستگاه‌ها است زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند تا دولت مقتدر شکل بگیرد، مشارکت زیاد در انتخابات باعث قدرت سیاسی و حاکمیت مقتدر دولت در دنیا خواهد شد.

زینب خوش اندیش، دانشجوی رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه یاسوج نیز گفت: دولت مقتدر از دل جامعه بیرون می‌آید مبارزه با فساد و ناکارآمدی، حمایت از خانواده‌ها، محرومین و جهش تولید، رونق کسب و کار از دغدغه‌های مهم مردم است، تعبین اهداف براساس مطالبات مردمی باعث اقتدار است. در دولت دهم و یازدهم، مسئله معیشت مردم را به برجام گره زدند و این موضوع باعث افزایش تورم، گرانی و سرخوردگی در جامعه شده است.

در این نشست همچنین، محدثه بازیار، دانشجوی مهندسی منابع طبیعی گفت: دولت نباید نسبت به مردم نگاه ارباب رعیتی داشته باشد خود را بالا و مردم را پایین‌دست بداند بلکه باید خود را خدمتگذار مردم بداند و در جهت حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه کمک کار مردم باشد و رئیس جمهور باید حرف مردم از همه گروه‌ها و طیف‌ها را بشنود و در جهت حل مشکلات آنان گام بردارد.

همچنین، سامان نجفی، دانشجوی ارشد اقتصاد سلامت نیز گفت: یک دولت مقتدر باید برنامه محور در همه حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سایر بخش‌ها باشد و دولت مقتدر باید پاسخگوی مشکلات مردم جهت حل آنها باشد.

وی تاکید کرد: حلقه اصلی و مفقود جامعه ما مدیریت در ابعاد مختلف است، مردم از وعده خسته اند؛ چراکه بسیاری از این وعده‌ها تحقق پیدا نکرده‌اند و در نیمه راه مانده اند.

نجفی ابراز کرد: اقتدار به معنی این است که رئیس جمهور بداند برجام چقدر در پیشرفت زندگی مردم مؤثر بوده و در ابعاد مختلف یک دولت مقتدر باید بازوی ملت باشد.

همچنین، پوریا بهروزی، دانشجوی کارشناسی ارشد نیز با اشاره به عدم شفاف‌سازی کمبودها و نقاط ضعف هر دستگاه یا وزارت خانه توسط وزرای دولت، گفت: عدم شفاف سازی صحبت‌ها و نقاط ضعف خود به خود باعث بدبینی مردم و عدم اعتماد آنان از دولت‌ها می‌شود و اگر مردان دولت‌ها با مردم صادق باشند مردم نیاز آنان را در برطرف کردن نقاط ضعف یاری می‌کنند که متاسفانه این عدم شفاف سازی نوعی بدبینی مردم را به همراه گاها داشته است.

وی تاکید کرد: تا زمانی که رویکردها و نگاه‌ها به مردم تغییر نکند شاهد توسعه جامعه در ابعاد مختلف نخواهیم بود، یک رئیس جمهور خوب باید بداند محتوای اصلی برجام چه بود و چه نقاط ضعف و قوتی داشته و یا چه برکاتی را برای جامعه به همراه داشته است.

انتهای پیام
captcha