حضور فعالانه و حداکثری در انتخابات جزو لاینفک جمهوری اسلامی است
کد خبر: 3977762
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳

حضور فعالانه و حداکثری در انتخابات جزو لاینفک جمهوری اسلامی است

رئیس کل دادگستری گیلان، با بیان اینکه اسلام بدون جمهوریت و جمهوریت بدون اسلام معنا ندارد، گفت: جمهوریت بخشی از اسلام است و لذا حضور فعالانه و مشارکت حداکثری در انتخابات جزو لاینفک جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری گیلان امروز 25 خرداد در همایش جامعه حقوقی استان که با محوریت مشارکت حداکثری در انتخابات برگزار شد، با اشاره به شیوع بیماری کرونا و مشکلات حوزه بهداشت و درمان در برخورد با این پدیده، اظهار کرد: کرونا فرصتی ایجاد کرد تا افراد مرتبط با امور حقوقی و قضایی اندکی با خود خلوت کنند و به جای رسیدگی به پرونده دیگران، کارنامه خودشان را زیر سوال ببرند.

وی با تاکید بر لزوم بررسی عوامل اثرگذار بر کاهش یا افزایش مشارکت مردم در صحنه انتخابات، افزود: انقلاب اسلامی برای تداوم و پایداری به مولفه هایی نیاز دارد که هرچقدر از این مولفه ها فاصله بگیریم از انقلاب دور شده ایم.

رئیس کل دادگستری گیلان، اولین عامل و مولفه پایداری انقلاب را عدالت و عدالت خواهی دانست و تصریح کرد: اگر نظام اسلامی از عدالت فاصله بگیرد و یا مسئولی نسبت به عدالت و ارزش های انسانی بی تفاوت باشد، اولین قدم برای انحراف از انقلاب است.

حجت الاسلام خلیلی، یکی از عوامل اثرگذار بر مشارکت مردم در انتخابات را تفسیر مفاهیم از طریق تحریک احساسات دانست و گفت: اگر مفاهیمی ایجاد شود و یا تفسیری از مفاهیم داشته باشیم که احساسات مردم را تحریک کند و آن مفاهیم را ترویج کنیم، سطح مشارکت مردم کاهش پیدا می کند.

وی با اشاره به رهیافت های روان شناسی در جامعه شناسی دینی، عنوان کرد: روانشناسان در این رهیافت اعتقاد دارند که دین قبل از کارکرد عقلانی، کارکرد عاطفی، هیجانی و احساسی دارد لذا برای اینکه گروهی از مردم در مقابل انقلاب قرار گیرند، باید احساسات آنان را تحریک کرد و رسانه های گروهی ابزار تحریک احساسات است.

رئیس کل دادگستری گیلان، با بیان اینکه رسانه های گروهی معاند از شش ماه قبل «نه به جمهوری اسلامی» را به منظور مشارکت حداقلی در انتخابات دنبال می کنند، متذکر شد: رسانه های گروهی یک واقعیت ایجاد می کنند؛ نه اینکه واقعیت ها را مستند کنند، یعنی حقایق امروز براساس آن چیزی است که رسانه ها و فضای مجازی در فکر مردم ایجاد می کنند.

حجت الاسلام خلیلی، با اشاره به نقش رسانه ها و فیلم های امپراتوری غرب در ایجاد اجماع و برنامه ریزی علیه کشورها، خاطرنشان کرد: رسانه ها جایگاه مهمی برای تفسیر مفاهیم دارند.

وی جمهوریت و اسلامیت را هویت انقلاب اسلامی و ملت ایران دانست و اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) بین جمهوریت و اسلامیت یک سازگاری به وجود آورده و مردم به خاطر جمهوریت و اسلامیت انقلاب کردند.

رئیس کل دادگسنری گیلان، با بیان اینکه اسلام بدون جمهوریت و جمهوریت بدون اسلام معنا ندارد، گفت: جمهوریت بخشی از اسلام است و لذا حضور فعالانه و مشارکت حداکثری در انتخابات جزو لاینفک جمهوری اسلامی است. ملت ایران برای اسلام قیام کردند و اسلام هویت مردم ایران است، اما دشمنان با جدا کردن جمهوریت و اسلامیت به دنبال بی هویت کردن ملت هستند لذا شرکت در انتخابات هم جنبه ملی و اجتماعی دارد و هم جنبه دینی و شرعی.

حجت الاسلام خلیلی ادامه داد: جمهوریت مظهر دنیا و اسلامیت مظهر آخرت است و جمهوری اسلامی دنیا و آخرت را در کنار هم می خواهد.

وی حضور فعالانه در انتخابات را ضامن هویت ملی در ذیل اسلام دانست و یادآور شد: باید در انتخابات به گزینش اصلح اقدام کنیم تا با انتخاب ناصحیح به جمهوریت و اسلامیت صدمه وارد نشود و دیگران ناکارآمدی را به اسلام نسبت ندهند.

رئیس کل دادگستری گیلان، با تاکید بر لزوم توجه به کارنامه افراد در عدالت خواهی و مبارزه با فساد، اظهار کرد: فرد اصلح انگیزه مبارزه با فساد دارد و دغدغه مردم دغدغه اوست  تا در کنار رفع مشکلات، هویت ایرانی و اسلامی ما را در جهان جلوه دهد.

حسن حبیبی، جانشین سپاه قدس استان گیلان در بسیج اقشار نیز، با اشاره به حساسیت ایام پیش رو و اهمیت انتخابات 28 خرداد، عنوان کرد: در دوره های گذشته سابقه نداشته که رهبر انقلاب چند روز مانده به برگزاری انتخابات با مردم سخن بگویند، اما انتخابات پیش رو به قدری سرنوشت ساز است که نیازمند توجه به منویات رهبری هستیم.

وی با بیان اینکه انتخابات 28 خرداد خط آینده نظام را در گام دوم مشخص می کند، گفت: دشمنان تمام توان و ظرفیت خودشان را به کار گرفته اند تا انتخاباتی بی روح و کم رمق و حداقلی اتفاق بیفتد، زیرا از موقعیت ممتاز منطقه ای و بین المللی ایران هراس دارند.

جانشین سپاه قدس گیلان، با بیان اینکه به برکت خون حاج قاسم سلیمانی ها موقعیت ممتازی از نظر امنیت و اقتدار در منطقه داریم، خاطرنشان کرد: همه تیرهای استکبار با مجاهدت فرزندان ایران اسلامی به سنگ خورده و به برکت جبهه مقاومت یمن و سوریه و فلسطین با موشک های بومی دشمنان را به عقب می رانند.

حبیبی، یکی از مهمترین دستاوردهای جبهه مقاومت را از بین بردن پدیده شوم داعش و تکفیری ها دانست و بیان کرد: ظرفیت ایران در عرصه منطقه ای موجب شده چشم دنیا به انتخابات ما دوخته شود و همه ابزارهای خودشان را به میدان آوردند تا علیه انتخابات پیاده سازی کنند.

وی با اشاره به فرار برخی از کاندیداهای انتخابات از عملکردهای سوء خود با اتهام زنی به دیگران در جریان مناظرات، گفت: ایران کشور بزرگ و قدرتمندی است و 45 درصد جمعیت جوان دارد که مولفه قدرت برای هر کشوری محسوب می شود. همچنین 24 جاده بین المللی و پنج خط ریلی بین المللی و چهار بندر نجاری و 15 کشور همسایه با جمعیت 500 میلیون نفری داریم لذا دولتمردان به جای صرف وقت برای برجام اروپایی باید ظرفیت های منطقه ای را به کار می گرفتند تا مشکلات اقتصادی ما از بین برود.

جانشین سپاه قدس گیلان، توجه به تولید را راهکار مهار تورم دانست و بیان کرد: با انتخاب رئیس جمهور بیش از 30 هزار پست کلیدی دچار تغییر و تحول می شود که نشان دهنده اهمیت انتخابات است لذا باید از فرصت 28 خرداد برای وفاق و انسجام ملی استفاده کنیم و آرای مردمی پشتوانه خوبی برای قدرتمند شدن کشور شود.

انتهای پیام
captcha