متولیان فرهنگی الگوهای دیانت را به دختران معرفی کنند / رمز زندگی دختر موفق
کد خبر: 3976891
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
یک مدرس حوزه علمیه:

متولیان فرهنگی الگوهای دیانت را به دختران معرفی کنند / رمز زندگی دختر موفق

یک مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه متولیان فرهنگی الگوهای دیانت را به دختران معرفی کنند، گفت: زندگی حضرت معصومه(س) حتی در زمان کوتاه حیات‌شان نشان داد که دختران می‌توانند با حفظ عفت، شاد زندگی کنند و این رمز زندگی یک دختر موفق است.

دختران شاد؛ کانون‌های خانوادگی گرم / متولیان فرهنگی الگوهای دیانت را به دختران معرفی کنندحجت‌الاسلام رضا هاشمی، مدرس حوزه علمیه در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی آغاز ماه ذیقعده و میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) به نام روز ملی دختران نام گرفته که به همه دختران این سرزمین باید برای داشتن این چنین الگویی تبریک گفت.

وی افزود: بعد از 14 معصوم برای هیچ کدام از اولیای الهی آن قدری که برای زیارت حضرت معصومه(س) سفارش و تشویق و ترغیب شده است، سفارش نداریم؛ بعد از حضرت زهرا(س) ایشان تنها بانویی است که زیارت ماثوره (زیارت‌نامه‌ای که از امام معصوم رسیده باشد) دارد.

هاشمی بیان کرد: بانویی که امام موسی بن جعفر(ع)، پدر بزرگوارش در مورد او فرمود فداها ابوها؛ پدر به فدای این دختر، این نشان از عظمت مقام و منزلت ایشان دارد.

وی با بیان اینکه در جریان‌شناسی مکتب تشیع، حضرت معصومه(س) نقش بارزی از دیانت و عفت دارند که این امر ایشان را ممتاز کرده است، افزود: از دیگر نشانه‌های عظمت وجود حضرت این است که از سه امام معصوم توصیه به زیارت ایشان رسیده است.

هاشمی تصریح کرد: شیخ صدوق به سند صحیح از امام رضا(ع) روایت می کند که فرمود «مَنْ زارَها فَلَهُ الْجَنَّةُ» هر کس او را زیارت کند بهشت از آن اوست.

وی بیان کرد: ابن قولویه در کتاب بسیار ارزشمند «کامل الزیارات» که یکی از معتبرترین کتاب‌های قرن چهارم است. با سند معتبر از امام جواد(ع) روایت کرده است که فرمود «مَنْ زارَ قَبْرَ عَمَّتي بِقُمّ فَلَهُ الجَنَّة» هر کس عمه‌ام را در قم زیارت کند بهشت از آن اوست. همچنین امام صادق(ع) فرمودند «مَنْ زارَها وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ» هرکس او را زیارت کند بهشت براو واجب می‌شود.

هاشمی با بیان اينکه ببینید یک دختر در زندگی‌اش به کجا می‌رسد که مورد توجه است، بیان کرد: باید باور داشت که تا دختران شادی تربیت نکنیم نخواهیم توانست کانون‌های گرم خانوادگی را داشته باشیم؛  در حالی که گاهی به این اصول توجهی نمی‌کنیم.

وی یادآور شد: زندگی حضرت معصومه(س) حتی در زمان کوتاه حیات‌شان نشان داد که دختران می‌توانند با حفظ عفت، شاد زندگی کنند و این رمز زندگی یک دختر موفق است.

هاشمی با بیان اینکه توجه امام معصوم به آن حضرت نشانه بزرگی شخصیت ایشان است، افزود: توصیه می‌کنم دختران یک بار هم که شده زیارتنامه بانوی کرامت را بخوانند تا بهتر بتوانند ایشان را درک کنند.

وی یادآور شد: متولیان فرهنگی باید الگوهایی چون حضرت معصومه(س) را با روش‌های متنوع و جذاب به دختران ما معرفی کنند تا جایی برای بروز و ظهور الگوهای دیگر که گاهی متناسب با سبک زندگی اسلامی نیست وجود نداشته باشد.

انتهای پیام
captcha