تکذیب حمایت قرضاوی از مشارکت «لیست اعراب» در کابینه صهیونیستی/ خشم گروه‎‌های فلسطینی
کد خبر: 3975748
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸

تکذیب حمایت قرضاوی از مشارکت «لیست اعراب» در کابینه صهیونیستی/ خشم گروه‎‌های فلسطینی

اتحادیه جهانی علمای مسلمان شایعه تبریک به «منصور عباس»، رئیس ائتلاف «لیست مشترک اعراب» درخصوص امضای توافق حضور در کابینه رژیم صهیونیستی از سوی یوسف قرضاوی، رئیس سابق این اتحادیه و علی قره‌داغی دبیرکل این اتحادیه را رد کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «القدس العربی»، اتحادیه جهانی علمای مسلمان با صدور بیانیه‌ای، خبر برخی رسانه‌های خبری مبنی بر تبریک یوسف قرضاوی و علی قره‌داغی به منصور عباس را تکذیب کرد.

در این بیانیه آمده است که این پیام و تبریک هیچ پایه و اساسی ندارد و تهمت محض است و شیخ علی قره داغی نیز قاطعانه تأکید می‌کند که منصور عباس را نمی‌شناسد و با او هیچ ارتباط و تعاملی ندارد و حتی در این زمینه گفت‌وگویی هم نداشته است.
 
اتحادیه جهانی علمای مسلمان تأکید کرد که این گونه شایعات با هدف مخدوش کردن شهرت این اتحادیه که مواضع شرافتمندانه‌ای در حمایت از فلسطین به‌عنوان مسئله نخست مسلمانان دارد، صورت می‌گیرد.

این در حالی است که گروه‌ها و انجمن‌های فلسطینی در مناطق اشغالی 1948 از این که ائتلاف سیاسی «لیست مشترک اعراب» به ریاست منصور عباس در ائتلاف کابینه صهیونیستی مشارکت دارد، ابراز خشم کرده‌اند و این اقدام لیست مشترک اعراب را محکوم کردند.

«صالح لطفی»، عضو کمیته «المتابعه» در این باره گفت: «در سیاق ملی، قومی و اخلاقی و روابط تنش‌آلود ما با حکومت(رژیم صهیونیستی)، به خصوص در سایه حوادث اخیر در مسجدالاقصی و قدس و نوع رفتار حکومت با ما به عنوان فلسطینی‌ها، اقدامی که منصور عباس انجام داد، عجیب و نامعمول بود».
 
شراکت این لیست عربی در ائتلاف کابینه صهیونیستی به ریاست «یائیر لاپید» و «نفتالی بنت» موجب انتقادات شدید فلسطینی‌ها در شبکه‌های اجتماعی نیز شده است و کاربران نوشته‌اند که لیست مشترک اعراب در تمامی جنایات ضدفلسطینی رژیم صهیونیستی شریک خواهد بود.

در بامداد چهارشنبه هفته گذشته با موافقت یائیر لاپید، رئیس حزب «یش عتید» با پیوستن لیست مشترک عربی به ائتلاف تشکیل کابینه در رژیم صهیونیستی، وی ابزار لازم برای تشکیل کابینه را به دست آورد و قرار است لیست کابینه را به رئیس رژیم صهیونیستی تحویل دهد. احزاب تشکیل‌دهنده ائتلاف همگی توافق جدید را امضا کردند که طبق آن نخست‌وزیری دوره‌ای «بنت - لاپید» جانشین بنیامین نتانیاهو خواهد شد.
انتهای پیام
captcha