ضرورت حفظ حلقه ارتباطی بین خانواده و معلم
کد خبر: 3969526
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶

ضرورت حفظ حلقه ارتباطی بین خانواده و معلم

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: امروز حفظ حلقه ارتباطی بین خانواده و معلم، توسط نظام آموزشی امری ضروری است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، ظهر امروز، 15 اردیبهشت‌ماه، در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان به مناسبت هفته معلم، اظهار کرد: نباید توقع داشته باشیم که نظام غیرحضوری مانند نظام حضوری، نقش تربیتی خود را ایفاء کند. هرچند دارای برکات زیادی است اما تأثیرگذاری مناسب خود را ندارد.

وی افزود: ما باید در این شرایط خاص، تدابیری بیندیشیم و برای دوران بعد از کرونا نیز در فکر برنامه‌های خاصی باشیم. پس از ریشه‌کن شدن این ویروس، ما با نظام تعلیم و تربیتی رو به هستیم که از 2 ظرفیت آموزش حضوری و غیرحضوری بهره‌مند است. یکی کارکردهای گذشته است و دیگری ظرفیت جدیدی که از آن بهره‌مند شده‌ایم و بهره‌برداری بهینه‌ای نیز از آن کرده‌ایم. آموزش و پرورش می‌تواند با استفاده از این ظرفیت، گام‌های مؤثری را در جهت فرهنگ‌سازی نظام تعلیم و تربیت بردارد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: آموزش و پرورش در جامعه و به خصوص در میان خانواده‌ها، نقش فرهنگ‌سازی را بر عهده دارد. در حوزه خانواده کارهای گسترده‌ای انجام شده و خوشبختانه ارتباطات معلم و خانواده نسبت به گذشته پررنگ‌تر شده است؛ اما هنوز ارتباط تنگاتنگ قابل قبولی بین نظام آموزش و پرورش و خانواده‌ها به وجود نیامده و این خلأ، باید پر شود.

عبادی‌زاده خاطرنشان کرد: والدین در دوران کرونا با دغدغه‌مندی بیشتری در حوزه مسائل آموزشی و تعلم و تربیت فرزندان خود ورود کرده‌اند که نکته بسیار ارزشمندی است. نظام آموزشی باید همواره در جهت دغدغه‌مند کردن خانواده‌ها، تلاش خود را انجام دهد تا حلقه ارتباطی به وجود آمده گسسته نشود.

وی ادامه داد: در روایات متعددی آمده است که همراه بیماری و بلاها، فرصت‌ها و نعمت‌های نهفته بسیاری نیز ظهور می‌کنند؛ مانند فضای جدیدی که به آن دست پیدا کرده‌ایم و فرهنگ‌سازی خوبی که در جامعه صورت گرفته است. باید حلقه وصل والدین و دانش‌آموز به سمت والدین و مسئولان نظام تعلیم و تربیت حرکت کند و خانواده مانند یک عضو اصلی در کنار معلم، نقش‌آفرینی کند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان افزود: من بسیار نگران سخت‌افزار کار آموزش مجازی بودم که خوشبختانه مجموعه‌هایی که خدمات اینترنتی را ارائه می‌کنند، توانایی لازم جهت کمک به گذار نظام آموزشی از حضوری به غیرحضوری را داشتند. در روزهای آغازین مشکلات بسیاری بود اما امروز می‌بینیم که شرایط تغییر کرده و جای امیدبخشی است.

انتهای پیام
captcha