ضرورت بازگویی حُسن فرهنگ مردم در بحران كرونا
کد خبر: 3965784
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴

ضرورت بازگویی حُسن فرهنگ مردم در بحران كرونا

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس با اشاره به خلق حماسه‌های مواسات و همدلی مؤمنانه مردم در ایام شیوع كرونا گفت: در بحران کرونا، مهم‌تر از بیان حسن مدیریت بحران مسئولان، بازگویی حُسن فرهنگ مردم است.

به گزارش ایكنا از فارس، به‌نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس، وحید نمازی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس امروز، 30 فروردین‌ماه در حاشیه همایش مواسات و همدلی مؤمنانه گفت: در بحران کرونا، مهم‌تر از بیان حسن مدیریت بحران مسئولان، بازگویی حُسن فرهنگ مردم است.

وی افزود: برخی معتقدند تنها با بهره‌برداری از تکنولوژی‌ها و پروتکل‌های درمانی و بهداشتی، توانسته‌ایم از نظر روانی بحران مضاعفی در جامعه نداشته باشیم، بد نیست این افراد، نگاهی دوباره به امروز جامعه بکنند.

نمازی بیان كرد: این افراد باید بیشتر بین مردم حضور یابند و حرفهایشان را بشنوند و از آن مهم‌تر دوران دفاع مقدس و وضعیت پشت جبهه‌های نبرد را برای خود یادآوری کنند و ببینند  مردم چگونه با مدافعان و جنگاوران آن جنگ و این یکی، همکاری و همراهی می‌کردند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس ادامه داد: بدون شک، آن‌ها هم به این نتیجه می‌رسند که اگر فرهنگ تاریخی مردم ما در کمک به همنوع و از آن مهم‌تر قناعت در دوران سختی نبود، قطعاً نه آن روز و نه امروز، هیچ تکنولوژی مدرنی به تنهایی قادر به دفع بلا نبود.

وی تصریح کرد: مردم ما بار دیگر نشان دادند که شرایط حساس کشور را درک می‌کنند و با وجود همه ناملایمت‌های داخلی و خارجی همدیگر را فراموش نمی‌کنند

نمازی ادامه داد: قاطبه مردم نشان دادند که در دشواری‌ها، به فکر دیگر هم‌وطنان و هم‌نوعان خود هستند و در اوج سختی‌ها از مدافعان جان و مال و ناموسشان قدردانی می‌کنند.

وی گفت: این صحنه‌های با ارزش انسانی و اسلامی از همدلی و کمک به یکدیگر، ایثار و از خود گذشتگی، قطعاً ریشه در فرهنگ غنی و گذشته پر افتخار مردم این آب و خاک دارد. اگر به این رویداد از زاویه فرهنگی بنگریم، قطعاً ملت ما پیروز و سربلند شده‌اند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس افزود: اگر کسی حس می‌کند برنامه‌ای بدون توجه به ویژگی‌های فرهنگی قابلیت موفقیت دارد، لازم است بار دیگر سخنان مقام معظم رهبری و تأکیدهای ایشان بر مقوله فرهنگ را دوباره و این بار عمیق‌تر و البته با انگیزه عملیاتی کردن مرور کند.

وی در پایان اظهار كرد: در کنار مردم، جامعه هنرمندان نیز هیچگاه رسالت خودشان را فراموش نکرده‌اند و به‌صورت خودجوش کارهای بزرگی را رقم زده‌اند و آثار متعدد هنری و ادبی تولید کردند تا حماسه همدلی مؤمنانه و مواسات نیز ثبت شود.

انتهای پیام
captcha