حضور قاریان برگزیده مسابقات بین‌المللی قرآن در خبرگزاری ایکنا
کد خبر: 3963662
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۰

حضور قاریان برگزیده مسابقات بین‌المللی قرآن در خبرگزاری ایکنا

سیدحمیدرضا مقدسی و مهدی فروغی حائز رتبه‌های اول سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران به ترتیب در رشته‌های قرائت و رشته قرائت و تفسیر در شعبه قم خبرگزاری ایکنا حضور پیدا کرده و گفت‌وگو کردند.

حضور قاریان برگزیده مسابقات بین‌المللی قرآن در خبرگزاری ایکنابه گزارش ایکنا از قم، سیدحمیدرضا مقدسی و مهدی فروغی قاریان برجسته کشورمان روز گذشته، 22 فروردین‌ماه در خبرگزاری ایکنا قم حضور یافتند و گفت‌وگو کردند.

سیدحمیدرضا مقدسی و مهدی فروغی قاریان حرم مطهر بانوی کرامت در سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران که در آذرماه سال گذشته برگزار شد، موفق به کسب رتبه‌های اول به ترتیب در رشته قرائت و رشته قرائت و تفسیر شدند.

در این نشست صمیمی که با چاشنی رفاقت چندین ساله بین دو قاری برجسته همراه بود، از نحوه آشنايی و شکل‌­گيری رفاقت بين آن­‌ها تا خاطرات شيرين و بامزه و مشترک شرکت در مسابقات قرآنی و رقابت­‌هايی از جنس رفاقت صحبت کردند و در ادامه گفت‌­وگو به مسائلی از جمله راهکارهای تشويق جوانان به تلاوت قرآن کريم، آفت جامعه قرآنی، انتظارات قاريان قرآن کريم از مسئولان فرهنگی پرداختند.

هر دو قاری اهل اصفهان هستند و برای شرکت در مسابقات و جلسات قرآنی و تحصیل به شهر قم آمدند و اولین دیدار آن‌ها با یکدیگر در سال 85 و در مسابقات قرآن اوقاف قم در مرقد علی‌ بن بابویه بوده و از آن پس با حضور در جلسات قرآنی پایگاه بسیج شهید چمران این آشنایی بیشتر و پیوند محکمی از جنس رفاقت بین آن‌ها شکل گرفت؛ از آن‌ جایی که در مسابقات قرآنی مختلف این دو قاری ممتاز و خوش بیان رقیب یکدیگر بودند، یک درمیان گوی سبقت را از هم می‌ربودند اما مهر رفاقت آن‌ها هیچ‌وقت کمرنگ نشد.

گزارش تکميلی اين نشست در روزهای آينده منتشر می‌شود.

انتهای پیام
captcha