برگزاری ویژه‌برنامه «نسیم انتظار» در بقاع متبرکه لرستان
کد خبر: 3961634
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵

برگزاری ویژه‌برنامه «نسیم انتظار» در بقاع متبرکه لرستان

معاون اوقاف لرستان از اجرای ویژه‌برنامه «نسیم انتظار» با هدف ایجاد نشاط و طراوت در جامعه به‌ مناسبت ولادت منجی عالم بشریت در بقاع متبرکه استان خبر داد.

برگزاری ویژه‌برنامه «نسیم انتظار» در بقاع متبرکه لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان، امروز، نهم فروردین در جمع خبرنگاران از اجرای طرح «نسیم انتظار» در بقاع متبرکه استان لرستان به‌ مناسبت ولادت منجی عالم بشریت خبر داد و اظهار کرد: یکی از بخش‌های اصلی این بخش حرکت کاروان شادی در شهر است.

وی افزود: برنامه‌های اجرایی توسط این معاونت به‌ مناسبت نیمه شعبان شامل آذین‌بندی بقاع و پخش ادعیه، صلوات شعبانیه و دعای فرج از بلندگوی بقاع متبرکه است.

عباس‌زاده به برنامه‌های اجرایی این اداره‌کل در قالب طرح یاد شده از توزیع تبرکات مهدوی شامل غذای گرم و بسته‌های معیشتی بین نیازمندان اشاره کرد و گفت: بقاع متبرکه مجری اجرای طرح هستند و اجرای طرح با کمک خیران برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان اضافه کرد: ترویج و تبیین اندیشه مهدویت و انتظار حقیقی و ایجاد نشاط معنوی در جامعه و حمایت از اقشار ضعیف از مهمترین اهداف طرح نسیم انتظار است.

برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در بقاع متبرکه

عباس‌زاده همچنین، از برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در بقاع متبرکه استان لرستان خبر داد و افزود: مراسم جشن نیمه شعبان امسال به صورت کاروان‌های شادی خودرویی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در صبح امروز مصادف با ولادت حضرت امام مهدی(عج) در بقاع متبرکه شاخص استان لرستان برپا شد.

وی با بیان اینکه همچنین مراسم جشن شب و روز ولادت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بقاع متبرکه برگزار شد، اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های ویژه این روز مبارک، طنین نوای «یا مهدی ادرکنی» و «لبیک یا مهدی» از گلدسته بقاع متبرکه در شب نیمه شعبان به همراه نورافشانی این اماکن متبرکه بود.

انتهای پیام
captcha