استان اردبیل ظرفیت معرفی چهره‌های جدید ادبی به کشور را دارد
کد خبر: 3954549
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲

استان اردبیل ظرفیت معرفی چهره‌های جدید ادبی به کشور را دارد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، گفت: بضاعت موجود استان به میزانی است که می‌تواند چهره‌های جدیدی را به منظومه ادبیات کودک و نوجوان کشور معرفی کند.

استان اردبیل ظرفیت معرفی چهره‌های جدید ادبی به کشور را داردبه گزارش ایکنا از اردبیل، زعفر احدزاده، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، ۲۸ بهمن‌ماه در مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره انتخاب کتاب سال استان اردبیل، اظهار کرد: «آفرینندگی» به عنوان نمودی از خودشکوفایی در رأس هرم نیاز‌های مازلو قرار دارد و هرگونه خلق اثر نشان می‌دهد که این ویژگی تا چه میزانی پراهمیت بوده و رویداد انتخاب کتاب سال و تجلیل از پدیدآورندگان کتاب نشان می‌دهد که جمع حاضر، در بحث تولید اثر فاخر در قالب کتاب در حوزه‌های مختلف موفق بوده است.

وی افزود: طی پایشی که در دو سال گذشته در بخش کودک و نوجوان انجام شد، برخی نهاد‌ها در استان، از جمله؛ میراث فرهنگی، شهرداری اردبیل، بهزیستی، حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، جهاد دانشگاهی و سازمان بسیج هنرمندان نیز اخیرا وارد حوزه تولید کتاب برای کودک و نوجوان شده‌اند.

احدزاده ادامه داد: امسال در حوزه کودک و نوجوان، ۱۹ اثر از سوی ۱۴ نویسنده در استان تولید شده است که برخی از آثار در صورت توجه بیشتر به محتوا و تصویرگری آن، توان رقابت در سطح ملی را دارند و مفید برای همه کودکان و نوجوانان ایران زمین خواهد بود.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر نیز ۹ کودک و نوجوان عضو موفق به تولید اثر شده‌اند که گرچه برخی معتقدند این اتفاق زودهنگام ممکن است آن‌ها را با غرور و سایر آسیب‌ها مواجه کند، اما به اعتقاد من همه این ظرفیت‌ها باید در مسیر آفرینش‌های خلاق قرار گیرند و مربیان و اساتید این حوزه با راهنمایی‌های لازم کمک شایانی در بالندگی این نسل ایفا کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، تصریح کرد: در زمینه کتاب کودک و نوجوان در استان از حیث تصویرگری و محتوایی، نیازمند تلاش بیشتری هستیم که پیشنهاد می‌کنم از ظرفیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این زمینه استفاده شود چراکه این ارتباط تنگاتنگ به نفع نویسندگان استانی بوده و خروجی آن می‌تواند پدیدآورندگان کتاب استان را در تراز ملی قرار دهد.

وی افزود: وضعیت موجود، نشان می‌دهد که اگر چنین گردهمایی‌ها و اجتماعاتی تقویت شوند و تداوم یابند، بار دیگر می‌توانیم شاهد ظهور شخصیت هایی، چون مرحوم فردی، ابراهیمی شاهد، غفارزادگان و بایرامی در سطح ملی باشیم؛ یعنی بضاعت موجود استان به میزانی است که می‌تواند چهره‌های جدیدی را به منظومه ادبیات کودک و نوجوان کشور معرفی کند.

احدزاده اضافه کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در ارزیابی عملکرد ادارات کل طی سال گذشته رتبه یک کشور را داشته است و در حوزه فعالیت‌های ادبی نیز در سال ۹۸ پس از آذربایجان شرقی در رتبه دو کشور قرار گرفت؛ طبق آنچه در یک ماه گذشته اعلام شد، بیشترین منتخبین آخرین مهرواره ادبی کشوری را به خود اختصاص داد که امید می‌رود درصورت هدایت و پشتیبانی استعداد‌های موجود استان، در حوزه تولید که از کلید واژه‌های تاکیدی مقام معظم رهبری در سالیان اخیر است، با تولیدات خوب و فاخر فرهنگی، نقش موثری داشته باشیم.

وی ادامه داد: آثار برگزیده دوسالانه کتاب استان اردبیل در موضوع کودک و نوجوان شامل؛ دندان شیری خرگوش کوچولو نوشته فاطمه رضایی و آیی اوغلو (پسر خرس) نوشته نازیلا حسن‌پور می‌باشد.

گفتنی است؛ علاوه بر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جهاد دانشگاهی، اداره‌کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و شهرداری اردبیل، ازجمله نهاد‌های فرهنگی متولی این رویداد بودند و بنا به گفته مسئولان، از امروز نیز چهارمین دوره این جشنواره به‌همت و یاری «موسسه سروش نغمه امید» آغاز و فراخوان آن به‌زودی منتشر می‌شود.

انتهای پیام
captcha