نمایشگاه مجازی آثار خوشنویسی «کلمات نور» کلید خورد
کد خبر: 3953910
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵

نمایشگاه مجازی آثار خوشنویسی «کلمات نور» کلید خورد

نمایشگاه مجازی آثار هنرمندان ایرانی با موضوع آیات و سوره‌های قرآن کریم، به همت رایزنی فرهنگی ایران با مشارکت مؤسسه آل البیت مادرید افتتاح شد.

نمایشگاه مجازی آثار خوشنویسی «کلمات نور» کلید خوردبه گزارش ایکنا؛ نمایشگاه خط قرآنی «کلمات نور» شامل ۲۵ اثر نقاشی‌خط از سه هنرمند خوشنویس به نام‌های علی تن، حسین نوروزی و پیمان پیروی است که در محل مؤسسه آل‌البیت با حضور سفیر رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا و رئیس موسسه آل‌البیت افتتاح شده است.
 
در این مراسم، رایزن فرهنگی ایران به اهمیت و ضرورت برگزاری نمایشگاه قرآن اشاره کرد و گفت: در شرایطی که جامعه ما و تمام دنیا با بحران‌های اخلاقی و فتنه‌ها و انحرافات مواجه است، بزرگان ما، پیامبر مکرم اسلام و ائمه اطهار(ع)، توصیه کرده‌اند تنها راه نجات بشر، تمسک به قرآن است. 
 
محمدمهدی احمدی با بیان اینکه طبق فرموده پیامبر، تنها راه نجات قرآن است، گفت: ما باید با هر زبانی قرآن را در جامعه مطرح کنیم. در این نمایشگاه تلاش کرده‌ایم این کار را با زبان هنر انجام دهیم و امیدواریم مورد استقبال مخاطبان قرار گیرد.
 
احمدی سپس به معرفی نمایشگاه و آثار به نمایش درآمده در آن پرداخت و بیان کرد: این نمایشگاه مجازی به مدت دو ماه تا 18 فروردین سال آینده میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.
 
در ادامه ابوعمار، مدیر مؤسسه آل البیت مادرید نیز در سخنان کوتاهی به ضرورت توجه به قرآن، خواندن قرآن، تدبر و تفسیر آیات قرآن به عنوان اصل و اساس دین اسلام تأکید کرد.
 
یادآور می‌شود؛ نمایشگاه مجازی آثار خوشنویسی با موضوع قرآن کریم به نشانی https://revera.ir/app/proj17 قابل بازدید است. هنرمندان در این تابلوها در ادامه سنت مکتب سقاخانه از کلمات قرآنی برای خلق زیبایی بصری بهره گرفته‌اند.
انتهای پیام
captcha