حمله پهپادی انصارالله به آشیانه جنگنده‌های عربستان
کد خبر: 3953422
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹

حمله پهپادی انصارالله به آشیانه جنگنده‌های عربستان

سخنگوی نیروهای مسلح وابسته به جنبش انصارالله یمن از حمله پهپادی به آشیانه جنگنده‌های سعودی در فرودگاه بین‌المللی «ابها»ی عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اسپوتنیک، سرتیپ «یحیی سریع»،‌ سخنگوی نیروهای مسلح یمن،‌ عصر امروز، 22 بهمن‌ماه، اعلام کرد: نیروی پهپادی ارتش یمن، ظهر امروز، آشیانه جنگنده‌های سعودی در فردوگاه بین‌المللی «ابها» واقع در جنوب غرب عربستان را هدف قرار داد.
 
وی افزود: آشیانه جنگنده‌های سعودی در فرودگاه بین‌المللی «ابها» با چهار پهپاد از نوع «صماد ۳» و «قاصف 2k» هدف قرار گرفته و این برخورد دقیق بوده است.

یحیی سریع گفت: عربستان سعودی از فرودگاه ابها برای اهداف نظامی و هدف قراردادن ملت یمن استفاده می‌کند.
 
وی در ادامه اظهار کرد: ائتلاف متجاوز سعودی تمام هشدارهای پیشین صنعا را نادیده گرفته و از فرودگاه‌های  غیرنظامی به منظور اهداف نظامی استفاده می‌کند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین تأکید کرد که این اقدام در واکنش به تداوم تجاوزهای هوایی و محاصره ظالمانه یمن صورت گرفته است.

سرتیپ یحیی در پایان با اشاره به آیه 194 سوره بقره «فَمَنِ اعْتَدَى عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ مِثْلِ مَا اعْتَدَى عَلَيْكُمْ: پس هر كس بر شما تعدى كرد همان گونه كه بر شما تعدى كرده بر او تعدى كنيد» هشدار داد که عملیات نظامی ارتش یمن تا زمانی که تجاوز و محاصره علیه یمن تداوم داشته باشد، ادامه خواهد داشت.

این بیانیه در حالی صادر می‌شود که دقایقی پیش ائتلاف متجاوز سعودی بدون اشاره به هدف قرار گرفته‌شدن آشیانه جنگنده‌های خود مدعی شد که حوثی‌ها یک هواپیمای غیرنظامی را در فرودگاه بین‌المللی «ابها» هدف قرار داده‌اند.

ائتلاف سعودی که 6 سال است مردم غیرنظامی یمن را آماج حملات خود قرار داده است، مدعی شد که هدف قرارگرفتن فرودگاه ابها و تهدید مسافران غیرنظامی جنایت جنگی است.
انتهای پیام
captcha