برپایی جشن میلاد حضرت زهرا(س) از سوی هیئت بین‌المللی علمدار کربلا
کد خبر: 3951910
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲

برپایی جشن میلاد حضرت زهرا(س) از سوی هیئت بین‌المللی علمدار کربلا

دفتر هیئت بین‌المللی علمدار کربلا، همزمان با سال‌روز میلاد پربرکت حضرت فاطمه زهرا(س) اقدام به برپایی جشنی با حضور پیروان اهل بیت(ع) از دو کشور ایران و افغانستان کرد.

برپایی جشن میلاد حضرت زهرا(س) از سوی هیئت بین‌المللی علمدار کربلابه گزارش ایکنا از قم، این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط محمدعلی فروغی، از قاریان بین‌المللی آغاز شد، سپس محمد شاه‌عبادی، دبیر هیئت علمدار کربلا ضمن خیر مقدم به مهمانان، گفت. از حجج اسلام والمسلمین علوی، نماینده اسبق مقام معظم رهبری در نیروی زمینی سپاه قم و تحریری، معاون محترم دادستانی استان قم که در این مراسم مشترک حضور یافتند قدردانی می‌کنم.

عبادی همچنین از مقام شامخ شهدا تجلیل کرد و افزود: شهدای مهاجرین مانند شهید حسینی که در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) مدفون است همچنین شهدای سرافراز فاطمیون و شهید نسیم افغانی از شهدای جنگ تحمیلی که در حرم ثامن الائمه، علی بن موسی الرضا و به دستور  مقام معظم رهبری مدفون گشته‌اند جان خود را در راه دفاع از اهل بیت(ع) و حرم ایشان فدا کردند و نماد وحدت دو کشور هستند.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین علوی، با اشاره به شخصیت حضرت زهرا و ولادت استثنایی آن حضرت، گفت: پیامبر از طرف پروردگار مامور شد چهل شبانه روز از حضرت خدیجه کناره‌گیری کند و به روزه و نماز و عبادت بپردازد. بعد از این دوری فرمان یافت به نزد خدیجه کبری برود، در حالی که میکائیل به فرمان خداوند میوه‌ای از درخت طوبی در بهشت آورد و پیامبر(ص) به حضرت علی(ع) دستور داد کسی را برای افطار بر او وارد نکند زیرا این غذا به غیر از پیامبر حرام است.

وی افزود: این در حالی بود که حضرت همیشه عادت داشت به حضرت علی دستور دهد افراد را برای افطار با پیامبر داخل کند. در این شب نطفه‌ حضرت زهرا(س) منعقد شد و پیامبر همواره بوی بهشت را به خاطر تحفه بهشتی این شب، از فاطمه(س) استشمام می‌کرد.

علوی با اشاره به ارزش بخشیدن پیامبر به جایگاه زن، تاکید کرد: در روزگاری که دختر را ننگ می‌دانستند، نسل پیامبر از فاطمه(س) ماندگار شد.

وی همچنین از فعالیت‌های هیئت علمدار و به خصوص دبیر این هیئت، محمد عباید تجلیل کرد و گفت: بنده از زمانی که نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان بودم، با ایشان در ارتباط بودم و از زحمات ایشان در ترویج مکتب اهل بیت(ع) و وحدت میان دو  ملت تقدیر می‌کنم.

برپایی جشن میلاد حضرت زهرا(س) از سوی هیئت بین‌المللی علمدار کربلا

در ادامه حجت‌الاسلام تحریری، در سخنانی، با اشاره به تقارن میلاد مبارک حضرت زهرا  با دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: امام زمان(عج) که فرمودند: نحن حجج الله علی خلقه و امنا حجه علینا؛ یعنی حضرت فاطمه حجت بر ما ائمه است.

وی با اشاره به فضیلت سوره کوثر و خیر کثیر وجود مبارک فاطمه ادامه داد: سلاله فاطمه زهرا در طول تاریخ همواره مایه خیر کثیر در جامعه بشریت بوده است. امام خمینی(ره) که از سلاله پاک فاطمه است، انقلاب اسلامی را در ایران به پیروزی رساند و استقلال و آزادی برای تمام مستضعفان جهان به ارمغان آورد.

معاون دادستان قم اضافه کرد: داعشی‌ها و تکفیری‌هایی که بر ضد شیعیان فاطمه بودند، تلاش کردند در عراق و سوریه دولت تشکیل دهند اما نتوانستند به اهدافشان برسند و فاطمیون و زینبیون حرکت را به سرانجام رساندند و تکفیری‌ها را شکست دادند.

تحریری تصریح کرد: همین هم از برکت و خیر کثیر فاطمه زهرا (س) است. ما قدر این فداکاری‌ها را می‌دانیم و مهاجرین احساس غربت نکنند. من افسوس می‌خورم که چرا دیرتر با این مجمع و جناب آقای عبادی که با تمام مشقت‌ها در حال خدمت رسانی هستند آشنا شدم.

برپایی جشن میلاد حضرت زهرا(س) از سوی هیئت بین‌المللی علمدار کربلا

وی ادامه داد: برای اینکه بیشتر خدمت کنیم، قرارگاه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را تشکیل دادیم که اگر کسی مشکلی داشت بتواند با شماره ۰۹۳۳۳۶۳۳۲۵۱ تماس بگیرد و از حل مشکلات شما حتما استقبال خواهیم کرد.

آخرین برنامه، برنامه این مراسم اجرای گروه تواشیح نورالثقلین بود که با اجرای خوب و زیبایشان، به مجلس نشاط مضاعف دادند.

انتهای پیام
captcha