«قلعه قاضی» را تبدیل به شهر واقفان می‌کنیم
کد خبر: 3947576
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
امام جمعه قلعه قاضی:

«قلعه قاضی» را تبدیل به شهر واقفان می‌کنیم

امام جمعه شهر قلعه قاضی گسترش فرهنگ وقف و تبیین آن برای مردم را امری بسیار ضروری دانست و گفت: تمام توان خود را برای ترویج این سنت حسنه در بخش قلعه قاضی به کار می‌بندیم تا جایی که این شهر تبدیل به شهر واقفان شود.

حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی، امام‌جمعه شهر قلعه قاضی از توابع شهرستان بندرعباس در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان اظهار کرد: وقف در راستای خدمت‌رسانی به آحاد جامعه یک فریضه دینی بسیار مهم و تأثیرگذار است و با توجه به اینکه با شیوع ویروس کرونا، شرایط اقتصادی سختی برای مردم به وجود آمده، مؤمنینی که توان مالی دارند از این فرصت برای خدمت‌رسانی به برادران و خواهران مؤمن خود و اندوختن توشه آخرتشان، استفاده کنند.

وی تصریح کرد: فرهنگ وقف باید در جامعه جاری شود و ما به کمک اداره اوقاف شهرستان بندرعباس تمام توان خود را برای ترویج این سنت حسنه در بخش قلعه قاضی به کار می‌بندیم تا همه افراد جامعه به اندازه وسع خود ولو در حد یک اصله درخت یا شریک شدن در وقف‌های مشارکتی، خود را به این چشمه جوشان وصل کنند تا جایی که ان‌شاءالله قلعه قاضی تبدیل به شهر واقفان شود.

امام‌جمعه شهر قلعه قاضی گفت: موقوفات و امامزاده‌ها در شرق شهرستان بندرعباس، منشأ خیر و برکات فراوانی برای مردم بوده‌اند و بسیاری از مردم نیازمند قلعه قاضی از کمک‌های مؤمنانه‌ای که اداره اوقاف شهرستان، از محل این موقوفات و بقاع متبرکه به آن‌ها اختصاص داده، بهره‌مند شده‌اند. از این رو گسترش فرهنگ وقف و تبیین آن برای مردم را امری بسیار ضروری می‌بینم.

انتهای پیام
captcha