شورای روحانیت اهل سنت قشم، هتک حرمت به مرحوم «شیخ محمد اسلامی» را محکوم کرد
کد خبر: 3942916
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲

شورای روحانیت اهل سنت قشم، هتک حرمت به مرحوم «شیخ محمد اسلامی» را محکوم کرد

شورای روحانیت اهل سنت شهرستان قشم با صدور بیانیه‌ای هتک حرمت به مرحوم شیخ محمد اسلامی، امام جمعه روستای سرریگ این شهرستان را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، شورای روحانیت اهل سنت شهرستان قشم با صدور بیانیه‌ای هتک حرمت و تعرض به شیخ محمد اسلامی، امام جمعه روستای سرریگ این شهرستان را محکوم کرد. متن این بیانه به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُونُوا قَوَّامِینَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ

با سلام و احترام محضر مردم خوب و صمیمى شهرستان قشم و با ابراز انزجار و تأسف شدید و تأثر عمیق نسبت به حادثه تلخ و ناگوار هتک حرمت و تعرض به امام جمعه فاضل و فقید روستاى سرریگ دولاب در مراسم جمعه مورخ 28/9/1399 که نه‌تنها شرعاً و قانوناً بلکه عقلاً و عرفاً نیز محکوم بوده و با هیچ‌یک از موازین شرعى و قانونى سازگار نمى‌باشد، بلکه اخلال در یکى از فرایض دینى و شعائر الهى نیز محسوب مى‌گردد، بدین‌وسیله شوراى روحانیت اهل سنت شهرستان قشم، ضمن پىگیرى جدی این موضوع از طریق دستگاه‌هاى ذى‌ربط به منظور پیش‌گیری از تکرار این‌گونه هنجارشکنی‌ها قاطعانه اعلام می‌دارد:

از آنجایی که ائمه جمعه از جایگاه شرعى و قانونى برخوردار می‌باشند، هرگونه تعرض یا هتک حرمت نسبت به ائمه محترم جمعه شهرها و روستاها و نیز تخریب و اهانت به ائمه جمعه در فضاى مجازى و شبکه‌هاى اجتماعى که مى‌تواند زمینه‌ساز این هتک حرمت‌ها باشد و هر نوع دخالت غیر مسئولانه یا اخلال و کارشکنى در برگزارى مراسم رسمى جمعه، جرم تلقى شده و شوراى روحانیت حق خود را در دفاع از جایگاه نماز جمعه و ائمه محترم جمعه و نیز پیگیرى قضایى در خصوص هرگونه اهانت یا هنجارشکنى محفوظ مى‌داند.

بدیهى است این موضوع نافى امر به معروف و نهى از منکر و نقد سازنده نسبت به متولیان امور مذهبى نبوده و هرگونه نارضایتى یا اعتراض موجه نسبت به ائمه جمعه نیز مستند به ادله و براهین از کانال‌هاى رسمى و قانونى تا حصول نتیجه لازم قابل‌پیگیری خواهد بود.

والسّلام على من اتّبع الهدى؛

عبدالرحیم خطیبى، مسئول شوراى روحانیت اهل سنت شهرستان قشم»

یادآور می‌شود؛ نماز جمعه 28 آذر 1399 در روستای سرریگ قشم در حالی برگزار شد که عده‌ای با بحث و درگیری بین نمازگزاران برای ایراد خطبه و اقامه نماز جمعه به امامت شیخ محمد اسلامی، ایجاد مزاحمت کردند. در نهایت شیخ محمد اسلامی نماز جمعه این روستا را اقامه کرده اما در شامگاه همان روز در هنگام اقامه نماز عشاء دچار حمله قلبی منجر به فوت شد. درگذشت این عالم برجسته اهل سنت واکش جامعه و بسیاری از علمای اهل سنت و شیعه را برانگیخت.

انتهای پیام
captcha