معرفی فعالیت‌های اوقاف لرستان در برنامه «دستان آسمان»
کد خبر: 3940350
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳

معرفی فعالیت‌های اوقاف لرستان در برنامه «دستان آسمان»

بخش اول برنامه «دستان آسمان» با محوریت معرفی فعالیت‌های اوقاف و امور خیریه استان لرستان در قلعه فلک‌الافلاک تهیه و پخش شد.

معرفی فعالیت‌های اوقاف لرستان در برنامه «دستان آسمان»به گزارش ایکنا از لرستان، «دستان آسمان» عنوان برنامه‌ای است که در قالب چند قسمت با محور معرفی جامع فعالیت‌های اوقاف و امور خیریه استان لرستان در قلعه فلک‌الافلاک تهیه و روی آنتن شبکه یک رفت.

فعالیت‌های اوقاف لرستان در شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا، کمک‌های مومنانه، آمار امامزادگان و بقاع متبرکه استان لرستان، ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی منحصر به فرد مردم استان و شیوه برگزاری فعالیت‌های فرهنگی بقاع متبرکه این استان موضوع اصلی «دستان آسمان» بود که ساعت ۲۰ پنج‌شنبه ۲۰ آذر پخش شد. این در حالی است که بخش های دیگر این برنامه طی هفته های آتی پخش می شود.

حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف وامور خیریه استان لرستان در این برنامه با تشریح اهم فعالیت‌های اوقاف و امور خیریه استان لرستان، اظهارکرد: اوقاف و امور خیریه یک دستگاه فرهنگی و دینی است و عمده فعالیت‌های آن حول محور دین اهل‌بیت و فعالیت‌های مذهبی می‌چرخد.

وی با ذکر این مطلب که محور فعالیت‌های اوقاف و امور خیریه در حوزه قرآن، مساجد و حفظ و نگهداری امامزادگان و بقاع متبرکه است، خاطرنشان کرد: اجرای امینانه نیات واقفین، مهم‌ترین و اهم فعالیت‌های اوقاف و امور خیریه است‌.

عباس‌زاده با ذکر این مطلب که تمام برنامه‌های ابلاغی از اوقاف مرکز در امامزادگان و بقاع متبرکه استان لرستان اجرا می‌شود، ادامه داد: ویژگی مردم لرستان این است که تماماً شیعه هستند لذا جهت‌دهی برنامه‌های فرهنگی اوقاف لرستان بر مبنای فرهنگ بومی استان است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اشاره به اهم فعالیت‌های اوقاف لرستان در طول سال ادامه داد: اجرای طرح آرامش بهاری از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین، یاس نبوی، ضیافت الهی، دهه ولایت، دهه‌کرامت، طرح نشاط معنوی با هدف پر کردن اوقات فراغت و اجرای طرح افق در امامزادگان از دیگر فعالیت‌های اوقاف و امور خیریه در استان لرستان است که با انسجام و نظم خاصی اجرا می‌شود.

وی با ذکر این مطلب که برنامه‌های امزادگان در استان لرستان به طور هفتگی برگزار می‌شود، بر لزوم فرهنگ سازی وقف توسط رسانه ها تاکید کرد و ادامه داد: تفاوت وقف سایر نذورات و هدایا در این است که وقف همیشگی و دائمی است.

عباس‌زاده با یادآوری این مطلب که در ایام کرونا فعالیت‌های امامزادگان و بقاع متبرکه تعطیل نشده است، ادامه داد: برخی فعالیت‌ها به صورت مجازی و دیگر فعالیت‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در امامزادگان اجرا شد‌.

انتهای پیام
captcha