اجرای طرح «پنج‌شنبه‌های قرآنی» در ندامتگاه کرج
کد خبر: 3936967
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹

اجرای طرح «پنج‌شنبه‌های قرآنی» در ندامتگاه کرج

طرح پنج‌شنبه‌های قرآنی با هدف مأنوس‌شدن بیشتر زندانیان با کلام وحی و توسعه فرهنگ قرآن و ترویج مفاهیم آن در ندامتگاه کرج اجرا می‌شود.

اجرای طرح «پنج‌شنبه‌های قرآنی» در ندامتگاه کرج

اسماعیل جمیاری، مدیرکل زندان‌های استان البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز اظهارکرد: زندان مكان تأديب و ارشاد مجرمانی است كه سهوی يا عمدی با ارتكاب اعمال خلاف قانون در بازداشت به ‌سر می‌برند.

وی، هدايت دسته‌جمعی مددجويان در زندان‌ها را مورد تأكيد قرار داد و گفت: در تعاليم دين مبين اسلام همواره بر تجميع و گردهمايی به ‌منظور نفوذپذيری بيشتر تعاليم دينی تأكيد شده است.

این مسئول، برخورداری از روحيات، خلقيات و باورهای مختلف را يكی از موانع تأثيرپذيری آموزش‌ها در زندان برشمرد و گفت: آسيب‌‌شناسی مسائل فراروی مددجويان با تمسك اين افراد به اخلاقيات و روحيه‌های مختلف كار را بسيار مشكل‌تر می‌کند كه نيازمند صرف زمان و مطالعات بيش از پيش است.

جمیاری، آسيب‌شناسی مددجويان را در سالم‌سازی زندگی پس از آزادی زندانيان بسيار موثر دانست و تصريح كرد: بر همين اساس ثبات ضعف‌ها و خطاهای رفتاری در زندانيان پس از آزادی بسيار قابل تأمل است، چرا كه سالانه هزينه‌های بسياری به‌ منظور سالم‌سازی زندانيان صرف می‌شود.

وی با بيان اينكه سازندگی شخصيت زندانيان بايد مهم‌ترين دغدغه مسئولان باشد، گفت: بر اين اساس توسعه برنامه‌های فرهنگی و توجه ويژه به علوم دينی، مذهبی و گسترش هر چه بيشتر اين برنامه‌ها در راستای اهداف اصلاحی و تربيتی در زندان‌ها از جمله اهداف فراروی مسئولان ذی‌ربط است.

این مسئول با تأكيد بر اينكه برنامه‌ريزی‌های قرآنی برای مددجويان بسيار موثر و اثرگذار است، افزود: برنامه‌ريزی‌ها بايد در مسير نهادينه‌سازی آموزه‌های دينی و قرآنی در راستای تزكيه مددجويان صورت گيرد.

مدیرکل زندان‌های استان البرز در ادامه از اجرای طرح پنج‌شنبه‌های قرآنی در ندامتگاه کرج خبر داد و گفت: این طرح با هدف مأنوس شدن بیشتر زندانیان با کلام وحی و توسعه فرهنگ قرآن و ترویج مفاهیم آن اجرا می‌شود.

وی با تاکید براینکه امیدواریم نهادها و دستگاه‌های مرتبط با علوم قرآنی در تکمیل طرح و بسط این طرح به مجموعه زندان‌های استان کمک کنند، افزود: تاوت قرآن با حضور قاریان برتر کشوری و استانی، ختم قرآن، کتابت کلام وحی، تفسیر قرآن، سخنرانی قرآنی، حفظ، جمع‌خوانی و تواشیح از محورهای برگزاری این طرح است.

 

انتهای پیام
captcha