تفکر بسیجی؛ پیشرو در ابعاد اساسی زندگی
کد خبر: 3936266
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹

تفکر بسیجی؛ پیشرو در ابعاد اساسی زندگی

امام‌جمعه میناب تفکر بسیجی را پیشرو در همه ابعاد اساسی زندگی دانست و افزود: اکنون با شیوع ویروس کرونا، بسیجیان باید در دفاع از جان مردم، جهادگونه وارد میدان شوند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی، امام‌ جمعه شهرستان میناب، ظهر امروز، 30 آبان ماه، در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، ضمن گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: تفکر بسیجی یعنی پیشرو بودن در همه ابعاد برای ساختن کشور، ما در همه ابعاد اساسی زندگی به تفکر بسیجی نیاز داریم.

وی افزود: فعالیت بسیج فقط محدود به دفاع نظامی در برابر دشمنان نیست، چراکه جنگ در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی با دشمن ادامه دارد. اکنون با شیوع ویروس منحوس کرونا، زمان فعالیت جهادی بسیج در دفاع از سلامت مردم است، از این رو از همه بسیجیان می‌خواهم در دفاع از جان مردم جهادگونه وارد میدان شوند.

امام‌ جمعه میناب ادامه داد: مردم نیز باید با تفکر بسیجی به دفاع از سلامت خود بپردازند، چراکه به تعبیر مقام معظم رهبری سلامت از امنیت و معیشت هم مهم‌تر است، اگر سلامت نباشد، امنیت و معیشت محقق نخواهد شد، اینجاست که باید همه بسیجیان به کمک ستاد مبارزه با کرونا و شبکه بهداشت و درمان بپردازند.

ابراهیمی تصریح کرد: دل بستن به دولت قدیم و جدید آمریکا معنا ندارد، آمریکا، آمریکاست، احزاب آمریکا همه مانند هم هستند و دل بستن به دولت‌های آمریکا نه با دین سازگار است و نه عقلانیت، مگر می‌شود انسان به دشمن خود دل ببندد؟ دولت‌های آمریکا تغییر می‌کند، اما خوی استکباری‌اش تغییری نمی‌کند.

وی ادامه داد: خدا را شاکرم این توفیق نصیب من شد که به‌ عنوان امام‌ جمعه در خدمت مردم ولایی، انقلابی و متدین میناب باشم، از مقام معظم رهبری، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در کشور و استان و نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان که زمینه حضور را در این شهرستان فراهم کردند تشکر می‌کنم. امیدوارم بتوانم این اعتمادی را که نظام مقدس جمهوری اسلامی به من اعطا کرد، با خدمت به مردم این شهرستان جبران کنم.

امام‌ جمعه میناب بیان کرد: امام‌ جمعه فقید سابق میناب، مرحوم حجت‌الاسلام‌ والمسلمین صفایی‌حائری گرچه حضورش در میناب کم، اما بسیار مثمرثمر و پربرکت بود. او با تواضع، صفا و ساده زیستی توانست قلب مردم را به‌سوی خودش جلب کند. از ایشان و  همه کسانی که در این سنگر حضور داشته و بحمایت و هدایت مردم و فرهنگ منطقه را راهبری کردند نیز تشکر می‌کنم و از خداوند می‌خواهم خدمات انجام شده را ذخیره آخرتشان قرار دهد.

ابراهیمی افزود: برای فائق آمدن بر مشکلات بسیار زیادی که در شهرستان میناب وجود دارد یک راه بیشتر نداریم و آن اتحاد و انسجام و همدلی است، اگر بخواهیم موفق بوده و شهر خوبی داشته باشیم باید همه مردم، مسئولان، جریان‌های سیاسی و قومیت‌های مختلف با هم اتحاد داشته باشیم.

وی در پایان اظهار کرد: با اتحاد و وحدت و استفاده از ظرفیت نخبگان در عرصه‌های مختلف می‌توانیم هم به توسعه میناب کمک کرده و هم تحول فرهنگی در آن ایجاد کنیم. امیدوارم بتوانیم در تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گام‌های مؤثر برداشته و کارآمدی نظام را با وحدت و عملکرد خود نشان دهیم.

انتهای پیام
captcha