آغاز عملیات ساماندهی بقعه احمد و محمود(ع) دلفان
کد خبر: 3933569
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹

آغاز عملیات ساماندهی بقعه احمد و محمود(ع) دلفان

معاون اوقاف لرستان گفت: بزرگ‌ترین عملیات محوطه‌سازی و ساماندهی بقاع متبرکه لرستان در بقعه متبرکه امامزادگان احمد و محمود(ع) دلفان آغاز به کار کرد.

آغاز عملیات ساماندهی بقاع متبرکه احمد و محمود(ع) دلفانمسلم رضایی‌پور، معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از آغاز بزرگ‌ترین عملیات محوطه‌سازی و ساماندهی بقاع متبرکه استان لرستان در بقعه متبرکه امامزادگان احمد و محمود(ع) دلفان، خبرداد.

وی ادامه داد: با مشارکت و پیگیری مجدانه یکی‌از خیرین، همکاری مستمر هیئت‌امنا و اوقاف و امور خیریه شهرستان دلفان، بزرگ‌ترین عملیات عمرانی محوطه‌سازی بقاع متبرکه استان لرستان در آستان مقدس امامزادگان احمد و محمود(ع) باولین شهرستان دلفان در حال اجراست.

رضایی بیان کرد: این پروژه در مجموع به مساحت تقریبی یک هکتار، شامل زیرپروژه‌های سنگ فرش، بلوار، فضای سبز، خانه خادم، سرویس بهداشتی، حصارکشی، درب ورودی، پارکینگ، منبع آب، ساماندهی قبور و... در حال اجراست.

معاون بهره‌وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه لرستان افزود: در حال حاضر پروژه حصار کشی و محصور نمودن محوطه با پیشرفت ۱۰۰ درصد، خانه خادم با پیشرفت ۹۰ درصد، سرویس بهداشتی با تعداد ۱۲ چشمه با پیشرفت ۵۰ درصد، زیرسازی و سنگ‌فرش محوطه با پیشرفت ۴۵ درصد و سایر پروژه‌ها با پیشرفت‌های مختلف در حال اجرا هستند.

وی تصریح کرد: عملیات عمرانی اجرای نمای بیرونی آستان مقدس امامزادگان احمد و محمود(ع) در سه جهت شمالی، شرقی و غربی با ترکیبی مناسب از آجرنما و کاشی‌کاری هفت‌رنگ، به‌طور کامل به اتمام رسیده و عملیات اجرای نمای ورودی اصلی و ایوان بقعه متبرکه شامل زیارت‌نامه امین‌الله، زیارت‌نامه امامزادگان احمد و محمود(ع)، ادعیه و سوره‌های قرآنی با کتیبه‌های کاشی هفت‌رنگ، در حال اجراست.

رضایی عنوان کرد: امامزادگان واجب‌التعظیم احمد و محمود(ع) روستای باولین شهرستان دلفان جد اعلای سلسله جلیل سادات ساکن در مناطقی از دلفان، هرسین و کرمانشاه بوده و از دیرباز مورد توجه ارادتمندان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) هستند.

انتهای پیام
captcha