انتشار «جدیدترین اثر گروه محمد رسول‌الله(ص)» در بخش معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3926958
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱

انتشار «جدیدترین اثر گروه محمد رسول‌الله(ص)» در بخش معارفی رسانه‌ها

انتشار جدیدترین اثر گروه همخوانی محمد رسول‌الله(ص) با عنوان «لبیک یا حسین(ع)»، یکی از اخبار قرآنی صفحات معارفی رسانه‌ها طی امروز، 12 مهرماه است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها طی امروز شنبه، دوازدهم مهرماه، اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که یکی از این اخبار، انتشار جدیدترین اثر گروه همخوانی محمد رسول‌الله(ص) با عنوان «لبیک یا حسین(ع)» است.

فارس
اخبار امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس همچون گذشته و طبق روال معمول این خبرگزاری با خبر تلاوت ترتیل یکی از صفحات کلام‌الله مجید آغاز شده است که خبر امروز این صفحه مربوط به تلاوت ترتیل صفحه 501 قرآن کریم با صدای مرحوم محمد صدیق منشاوی، قاری مشهور مصری است.

در ادامه و تا این ساعت نیز دو خبر دیگر با عناوین «نمایش قدرت نظامی کشور و چند نکته از قرآن» و «لبیک یا حسین (ع)» بر روی خروجی این صفحه منعکس شده‌اند که هر دو خبر نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند.
در بخش‌هایی از خبر «لبیک یا حسین(ع)» که به انتشار جدیدترین اثر گروه همخوانی محمد رسول‌الله(ص) اختصاص دارد، آمده است: «لبیک یا حسین(ع) عنوان جدیدترین اثر گروه مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن محمد رسول الله(ص) است که در آستانه روز اربعین حسینی رونمایی شد.

این اثر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و امامزاده صالح(ع) ضبط و در آن تصاویری زیبا از کربلای معلی استفاده شده است».

ایرنا
«اولین تفسیر قرآن به شیوه پرسش و پاسخ منتشر شد»، «قدردانی از اجراگران تئاتر «صاحبدلان»»، «برگزاری مسابقه کتابخوانی به مناسبت اربعین حسینی» و «سخنرانی‌های حضرت زینب(س) چراغ راه مومنان است»، عناوین چهار خبر امروز صفحه قرآن و معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی تا این ساعت را تشکیل می‌دهند که در حوزه‌های مختلف معارفی و نیز حوزه تخصصی قرآن کریم جای دارند.

«اولین تفسیر قرآن به شیوه پرسش و پاسخ منتشر شد»، عنوان تنها خبر قرآنی امروز این صفحه را تشکیل می‌دهد که در رابطه با سخنان آیت‌الله طباطبایی، مدیر موسسه فرهنگی نور الائمه بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «طباطبایی نسب درباره علت انتخاب شیوه سوال و جواب در این تفسیر گفت: روش پرسش و پاسخ مخاطب را پای مطلب می نشاند و به آن توجه می کند. پرسش روش جذب مخاطب است و به همین دلیل این روش را برای جذب مخاطب برگزیدیم. مخاطب ما عموم مردم و بیشتر مبلغان، محققان، مربیان، معلمان و کسانی هستند که حوزه درس و بحث دارند و این تفسیر برای کسانی که می خواهند مفاهیم قرآنی را تبلیغ کنند یا تفسیر بگویند، می تواند بهترین روش برای ارائه مفاهیم باشد.

وی اضافه کرد: تفسیر نفیس را به گونه ای نوشتم که همه از جمله دانش آموزان و دانشجویان بتوانند از آن بهره ببرند، ولی اساتید قرآنی می‌توانند بیشترین استفاده را داشته باشند.

مدیر موسسه فرهنگی نور الائمه اظهار امیدواری کرد که در آینده یک نرم افزار از این تفسیر تهیه شود تا در فضای مجازی نیز قابل استفاده باشد.

طباطبایی نسب افزود: این تفسیر برای ائمه جمعه سراسر کشور، نخبگان و حوزه های علمیه فرستاده شده که مورد استقبال نیز قرار گرفته است. چون این روش به عنوان یک روش کاربردی در برخی مراکز تدریس می‌شود».

مهر
آخرین خبری که بر روی خروجی صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر منتشر شده، خبری با عنوان «معرفی ترجمه‌ای سلیس و خوش خوان از قرآن کریم برای عموم مردم» است که مربوط به روز ششم مهرماه بوده و از آن زمان تاکنون نیز هیچ خبری در این صفحه منعکس نشده است.

همچنین، تیتر اصلی این صفحه نیز که عنوان «طرح قرآنی «هدیه به غنچه‌های نور» اجرا می‌شود» دارد، مربوط به روز 31 شهریورماه بوده و از آن زمان تاکنون به‌روزرسانی نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان
تعداد دو خبر با عناوین «هشدار پیامبر(ص) به کسی که نماز را سبک بشمارد» و «جهل چگونه قاتل جان انسان می‌شود؟/ راهکاری برای به دست آوردن ثواب پیاده‌روی اربعین» طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران منعکس شده که هر دو خبر نیز در حوزه عترت قرار دارند.

جهل چگونه قاتل جان انسان می‌شود؟/ راهکاری برای به دست آوردن ثواب پیاده‌روی اربعین»، عنوان یکی از اخبار امروز این صفحه را تشکیل می‌دهد که مربوط به سخنان حجت الاسلام سید احمد حسینی سخنران و کارشناس مذهبی بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: « حجت الاسلام سید احمد حسینی سخنران و کارشناس مذهبی، گفت: در واقعه عاشورا در لشکر دشمن، نام افرادی به چشم می‌خورد که علمایی با کارنامه درخشان بودند؛ امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند: «رُبَّ عَالِمٍ قَدْ قَتَلَهُ جَهْلُهُ، وَ عِلْمُهُ مَعَهُ [لَمْ یَنْفَعْهُ]لَا یَنْفَعُهُ»؛ چه بسا عالمى که جهلش او را از پاى در آورد و حال آنکه، علمش با او بود و سودش نکرد.

وی افزود: در کتاب اصول کافی بابی وجود دارد با عنوان باب عقل و جهل؛ این باب را علم و جهل بیان نکردند، بلکه عقل را در مقابل جهل مطرح کردند. در حادثه کربلا افرادی مانند ابن سعد عالم با کارنامه خوب، نتوانستند انتخاب درست داشته باشند؛ در واقعه کربلا علمایی دیده شدند که در واقع جهلشان آن‌ها را نابود کرد».

ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان نیز طی امروز و تا این ساعت تعداد هشت خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که هیچ‌کدام از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار نداشته و همگی در حوزه‌های مختلف معارفی منتشر شده‌اند.

«واکاوی شخصیت و اندیشه‌های آیت‌الله محمدعلی تسخیری(ره)»، عنوان یکی از اخبار معارفی امروز این صفحه را تشکیل می‌دهد که مربوط برگزاری به وبینار «شخصیت و اندیشه‌های آیت‌الله محمدعلی تسخیری(ره)» بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: « به مناسبت چهلمین روز درگذشت حضرت آیت‌الله تسخیری، با همکاری مجموعه نهادهای فرهنگی مستقر در روسیه و با مدیریت رایزنی فرهنگی ایران در فدراسیون روسیه، وبینار «شخصیت و اندیشه‌های آیت‌الله محمدعلی تسخیری(ره)» با شرکت شخصیت‌های برجسته و چهره‌های دینی و فرهنگی روسیه و ایران برگزار شد.

سخنرانان این وبینار دو ساعت و نیمه با واکاوی شخصیت و اندیشه‌های این شخصیت بزرگ، سهم او را در توسعه مناسبات فرهنگی و دینی ایران و روسیه قابل ستایش توصیف و تلاش‌های او را در ایجاد فضای گفت‌وگو در بین ادیان ستایش کردند.

در این وبینار که از طریق یوتیوب پخش شد، سخنرانان زوایای گوناگون اندیشه و شخصیت آیت‌الله تسخیری را واکاوی کردند.

در آغاز این وبینار، جلالی، سفیر ایران در فدراسیون روسیه آیت‌الله تسخیری را شخصیت جامع الاطرافی توصیف کرد که تشنه حقیقت و در پی جستجوی حقیقت بر قلوب جستجوگران حقیقت تأثیرگذار بود.

وی مطالبه بزرگ این مرد بزرگ را توجه به مقوله گفت‌وگو، چه در میان مسلمانان چه در میان پیروان دیگر ادیان توصیف کرد».
ایبنا
یکی از 10 خبر معارفی امروز صفحه دین و اندیشه خبرگزاری تخصصی کتاب ایران، عنوان «مسابقه کتابخوانی «سفینه‌النجاه» برگزار می‌شود» دارد که در بخش‌هایی از آن آمده است: «در راستای طرح ملی «ایران قوی» در گام دوم انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ معارف اهل بیت عصمت و طهارت‌(ع) به‌ویژه سرور و سالار شهیدان حضرت ابا‌عبدالله الحسین‌(ع) ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور مسابقه کتابخوانی «سفینه النجاه» را برگزار می‌کند.

این مسابقه کتابخوانی به‌مناسبت ایام اربعین حسینی و در دو بخش عمومی و نوجوان برگزار می‌شود.

در بخش عمومی شرکت‌کنندگان به سوالات چهارگزینه ای کتاب «جاذبه حسینی» گزیده بیانات مقام معظم رهبری‌(مد‌ظله العالی) در دو موضوع حضرت زینب(س) و اربعین حسینی از انتشارات انقلاب اسلامی پاسخ می‌دهند».

میزان
تنها خبری که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منتشر شده، خبری با عنوان «وضو گرفتن برای نماز، قبل از وقت» است که در مورد استفتاء از مقام معظم رهبری در این زمینه بوده و مربوط به حوزه احکام دین است.

کیهان
روزنامه کیهان نیز در صفحه معارف امروز خود به مطلبی با عنوان « فقر فرهنگی و فقر اقتصادی و آثار زیانبار آن» به قلم مهدی درخشنده پرداخته که مطلبی قابل تأمل بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «بر اساس آموزه‌های اسلامی، هركسی كه توانایی علمی و عقلی بهینه‌سازی شرایط محیطی خود را بر اساس عقل و علم در بعد فردی و اجتماعی نداشته باشد، دچار فقر فرهنگی است؛ چرا که شخص یا اجتماع تا زمانی كه قوه عاقله خویش را بر اساس تفکر صحیح و علمی‌ تقویت نکرده و به علم حقیقی و قطعی دست نیافته است، توان تاثیرگذاری بر محیط پیرامونی خود را نخواهد داشت. پس چنین شخص یا اجتماعی به سبب فقر فرهنگی، در عمل در سبک زندگی خویش به سمت و سویی می‌رود که تباهی و نیستی برای آن رقم خواهد خورد. بنابراین مبارزه با جهل و نادانی، در واقع مبارزه با فقر فرهنگی به ‌حساب می‌آید که آثار آن در همه ابعاد زندگی از جمله اقتصادی نیز نمایان می‌شود. جامعه جاهلی پیش از اسلام از چنین ویژگی رنج می‌برد و نتوانست تمدنی را ایجاد کند؛ زیرا جامعه‌ای که فاقد فرهنگ متعالی مبتنی بر عقلانیت علمی ‌و حکمت متعالی الهی- انسانی باشد، در حقیقت فاقد ابزارهای تمدنی است.

این در حالی است که یک اجتماع و امت بالغ و رشید، امتی است که فلسفه زندگی او بر محور علوم قطعی و یقینی، و سبک زندگی‌اش نیز برهمان مدار و محور سامان می‌یابد و تمام تلاش انجام می‌شود تا به دور از هرگونه سفاهت و جهالتی، اموال برای مواردی به کار گرفته شود که شکوفایی اقتصادی و در نهایت آرامش و آسایش را پدید آورد. پس امت تلاش می‌کند تا خود را از هواهای نفسانی و شهوانی دور نگه دارد(نازعات، آیه 40) و اقتصاد را به دست عاقل عالم رشید امین بسپارد، نه به دست جاهل عقلی و علمی ‌و شهوتران و سفیه». (نساء، آیه 5)

انتهای پیام
captcha