زیارتگاه‌ها؛ مهم‌ترین پایگاه‌های تجلی آموزه‌های دینی
کد خبر: 3922347
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱

زیارتگاه‌ها؛ مهم‌ترین پایگاه‌های تجلی آموزه‌های دینی

مسئول اوقاف قشم زیارتگاه‌ها را مهم‌ترین پایگاه‌های تجلی آموزه‌های دینی و معنوی دانست و گفت: بقاع متبركه كانون اصلی تحولات فرهنگی ایران اسلامی به‌شمار می‌روند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام  روح‌الله صفری، مسئول اوقاف شهرستان قشم، صبح امروز، 22 شهریورماه، با بیان اینکه زیارتگاه‌ها مهم‌ترین پایگاه‌های تجلی آموزه‌های دینی و معنوی هستند، اظهار کرد: بقاع متبركه و امامزادگان از مراكز ثقل و كانون اصلی تحولات فرهنگی ایران اسلامی به‌شمار می‌روند؛ بقعه امامزاده سیدمظفر(ع) قشم نیز از این قاعده مستثنی نبوده و قطب فرهنگی این  جزیره زیبا است.

وی تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تكلیف کرده‌اند بقاع متبركه به قطب‌های فرهنگی تبدیل شوند، ازاین‌رو با توجه به  این‌که در شهرستان قشم یک بقعه امامزاده وجود دارد و مرکز فرهنگی جزیره است، در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی برای توسعه خدمات رفاهی و فرهنگی به زائران در این امامزاده افتاده است.

صفری افزود: برنامه‌ریزی فرهنگی در بقعه امامزاده سیدمظفر(ع) قشم به‌گونه‌ای انجام شده كه پاسخگوی نیاز زائران داخلی و خارجی باشد، ازجمله برپایی خیمه‌های معرفت، غرفه‌های كودك و نوجوان، برگزاری دوره‌های آموزشی سبك زندگی، غرفه پاسخگویی به سؤالات دینی و شرعی، غرفه عرضه محصولات فرهنگی، غرفه عفاف و حجاب، غرفه پخش فیلم و برگزاری برنامه‌های عمومی و مناسبتی.

وی با اشاره به اینکه امسال به سبب شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این برنامه‌ها به‌صورت متفاوت برگزار می‌شود، بیان کرد: در این شرایط بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی بقعه امامزاده سیدمظفر(ع) در فضای مجازی و نیز در صحن بقعه برگزار می‌شود.

مسئول اوقاف قشم اظهار کرد: در ایام  قبل از کرونا در اوج مسافرت‌ها مانند نوروز، دهه آخر صفر و بهار و زمستان، این بقعه نیازهای فرهنگی، زیارتی و رفاهی زائران را تامین می‌کرد و این موضوع تلاشی برای تحقق خواست رهبر فرزانه انقلاب برای تبدیل این بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است.

صفری افزود: اقامه نماز جماعت، کلاس‌های آموزشی، طرح‌های تربیتی، غرفه‌های محصولات فرهنگی، مراسم  مناسبت‌های مذهبی، پرداختن به مسائل شرعی و بهره‌گیری از مبلغان مذهبی برای ترویج فرهنگ دینی از فعالیت‌هایی است كه در این مسیر انجام می‌شود.

وی  با اشاره به راه‌اندازی مرکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی «افق» در این بقعه، تصریح کرد: این مراکز با همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و مردمی تلاش خواهند کرد تا جهت بهبود کیفیت برنامه‌های فرهنگی و رفع مشکلات اجتماعی نیازمندان، گام‌های مؤثری در حد توان بردارند.

مسئول اوقاف قشم با بيان اينكه وجود این بقعه امامزاده جلیل‌القدر و ارتباط با آن باعث تقويت باورها و اعتقادات مردم شده است، وجود هر امامزاده را يك قطب فرهنگی و دينی در مقابل هجمه‌های دشمنان دانست و گفت: آستان امامزاده سیدمظفر(ع) در بخش مرکزی شهرستان قشم، شهر قشم، ضلع شمالی میدان جهاد واقع شده و بنای ساختمان بقعه شامل شبستانی به مساحت 150 مترمربع به همراه گنبد و دو گلدسته است.

انتهای پیام
captcha