اقتصاد مقاومتی، راه حل عبور کشور از مشکلات است
کد خبر: 3920966
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
حجت‌الاسلام سراج تاکید کرد:

اقتصاد مقاومتی، راه حل عبور کشور از مشکلات است

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه ایلام گفت: متاسفانه بسیاری از مدیران به جای مدیریت و افزایش سطح عملکرد سازمان‌ها، مشغول سخنرانی شده‌اند.

از حرف بکاهیم به عمل بیفزایم
حجت‌الاسلام و المسلمین شمس‌الله سراج، رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه ایلام، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از ایلام، با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی تنها راه حل عبور کشور از مشکلات است اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی با حرف پیش نمی‌رود و هرجا که مدیران عمل کردند مثمر ثمر واقع گردیده است.
وی با اشاره به پالایشگاه خلیج فارس بعنوان نمونه‌ موفق عملکرد اقتصاد مقاومتی ادامه داد: بسیاری از فعالیت‌های ارگان‌های غیردولتی نیز در بحث تولید و اشتغال متکی بر توان خود مردم در روستاها و شهرها، بسیار کار ساز بوده‌اند و نشان می دهد اقتصاد مقاومتی با عمل، اثر می کند.
رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه ایلام بیان کرد: هرجا که مردم متکی شدند و روند اداری قانونی و گرفتن مجوزها را برای آنها تسهیل شد، آنجا اقتصاد مقاومتی  رشد کرده است و هرجا این روند گرفتار کاغذبازی شد عملکرد لازم و صحیح را نداشته است و متاسفانه در بسیاری از جاها اکنون روند کار گرفتار همین کاغذبازی‌ها است.
سراج تصریح کرد: دیده شده مبتکرین و مخترعین قصد ثبت دستگاه و دستاوردی را دارند اما متاسفانه جلوی پای شان سنگ اندازی می شود در حالیکه نمونه خارجی همان را به راحتی مجوز ورود به کشور می دهند اگر جلوی این روند گرفته شود و به همان نمونه داخلی بها بدهیم مملکت رفته رفته روی پای خود می‌ایستد و اقتصاد مقاومتی تحقق می‌یابد.
وی تاکید کرد: در این مسیر باید با عوامل بسیاری از جمله این تفکر که جنس و کالای خارجی از کیفیت بیشتری برخوردار است مبارزه کرد چرا که این امر نادانسته به اقتصاد کشور لطمه وارد می کند.
سراج ادامه داد: اگر ما طالب یک جامعه حسینی و علوی هستیم باید از حرف بکاهیم و به عمل بیفزایم، متاسفانه در جامعه ما بیشتر حرف زده می شود و کمتر عمل می گردد و بسیاری از مدیران به جای مدیریت و افزایش سطح عملکرد سازمان‌ها مشغول سخنرانی شده اند و هر کدام یک سخنران هستند به جای مدیر، در حالی که فقط عمل است که به نتیجه منتج می‌گردد نه حرف و سخن.
وی در پایان افزود: جامعه باید از مدیران توقع کار و پیشبرد امور را داشته باشد و خواسته‌های خود را از ایشان مطالبه کند.
انتهای پیام
captcha