تولید ۶۰۰ اثر فرهنگی قرآنی به خط نستعلیق
کد خبر: 3920283
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰

تولید ۶۰۰ اثر فرهنگی قرآنی به خط نستعلیق

یک هنرمند برجسته مازندرانی در سال جاری موفق به تولید ۶۰۰ اثر فرهنگی و قرآنی به خط نستعلیق با محوریت قرآن و اشعار شاعرانی همچون؛ حافظ، سعدی، مولانا و باباطاهر شد.

تولید ۶۰۰ اثر فرهنگی قرآنی به خط نستعلیقعلی‌رضا کرمی در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، ضمن تسلیت ایام محرم، اظهار کرد: قرآن کتاب هدایت و روش درست زیستن است و برنامه‌های آن در برگیرنده تمام ابعاد زندگی انسان و تضمین کننده سعادت فردی و دنیوی و اخروی انسان‌ها است.

وی افزود: زندگی قرآنی بر مبنای رعایت مقررات الهی و عدالت صورت می‌گیرد و سبک زندگی قرآنی راه نجات از تنهایی و وسوسه‌های شیطانی پوچی و ناامنی است.

کرمی تصریح کرد: مدت ۱۰ تا ۱۲ سال مشغول نوشتن آیات الهی هستم و تاکنون بزرگترین و اولین قرآن خط لاتین را نوشته‌ام که در موزه ملی قرآن در تهران موجود است و قرآن به خط نستعلیق نیز نوشتم که حدود ۱۵ هزار صفحه شد که همه این اثر در همه موزه‌های کشور موجود است.
این هنرمند برجسته خطاطی، گفت: بیشتر دعا‌های مفاتیح‌الجنان را نوشتم که در موزه‌های کشور موجود است و در سال ۹۹ به خط نستعلیق حدود ۶۰۰ اثر تولید کردم که ۳۰۰ اثر آن در موزه اراک شهر تفرش است و ۳۰۰ اثر دیگر در موزه گرگان تا چند روز آینده تحویل داده خواهد شد.
وی ادامه داد: از این ۶۰۰ اثر فرهنگی و قرانی حدود ۱۰۰ اثر با محوریت قرآن و بقیه شعر‌های شاعرانی همچون؛ حافظ، سعدی و مولانا و باباطاهر است.

انتهای پیام
captcha