رئیس اسبق دفتر قمِ مجمع جهانی اهل بیت(ع) درگذشت + پیام تسلیت ظریف
کد خبر: 3920254
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳

رئیس اسبق دفتر قمِ مجمع جهانی اهل بیت(ع) درگذشت + پیام تسلیت ظریف

حاج محمد عرب، رئیس اسبق دفتر قمِ مجمع جهانی اهل بیت(ع)شامگاه دوشنبه، دهم شهریور در قم درگذشت.

رئیس اسبق دفتر قمِ مجمع جهانی اهل بیت(ع) درگذشت + پیام تسلیت ظریفبه گزارش ایکنا از قم، ابوالشهید حاج «محمد عرب» از پیشکسوتان نهضت اسلامی، دیپلمات پر تلاش و رییس اسبق دفتر قمِ مجمع جهانی اهل بیت(ع) دار فانی را وداع گفت.

ایشان که سوابق طولانی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی داشت، دهم شهریور 1399 در سن 79 سالگی چشم از جهان فرو بست.

مرحوم عرب سال 1340 وارد عرصه مبارزات سیاسی نهضت اسلامی شد و با مبارزینی همچون آیت ‏الله شهید «شاه‏ آبادی» و سپس آیت الله «مؤمن قمی» ارتباط یافت.

وی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در شهر قم ساکن شد و مسئولیت آموزش نظامی سپاه قم را برعهده گرفت. کمی بعد به عنوان شهردار این شهر منصوب شد و بعد از فرمان امام خمینی(ره) به تشکیل شورای شهر، در اردبیهشت سال 1358 به عضویت شورای شهر قم درآمد.

فعالیت در سازمان صنایع نظامی ایران، معاونت وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، پایه گذاری دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه، سفارت ایران در کشور عمان، معاونت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی (به ریاست مرحوم آیت الله تسخیری)، سرکنسولی جمهوری اسلامی ایران در دُبی و مشاورت استاندار قم از دیگر مناصب و خدمات آن مرحوم بود.

او که به زبان‌های آلمانی و انگلیسی مسلط بود در اوایل تأسیس مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) ریاست دفترِ قم این مجمع را بر عهده داشت که بعدها تبدیل به معاونت امور فرهنگی شد.

پیام تسلیت ظریف

رئیس اسبق دفتر قمِ مجمع جهانی اهل بیت(ع) درگذشت + پیام تسلیت ظریف

متن پیام بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

درگذشت برادر بزرگوار، همکار عزیز و یار قدیمی جناب آقای محمد عرب، که از مدیران برجسته وزارت امور خارجه و از شناخته شده‌ترین دیپلمات‌های کشورمان بوده‌اند، ضایعه بزرگی برای جامعه خدمتگزاران ایران اسلامی در عرصه سیاست خارجی است.

پدر شهیدی که در تمامی طول خدمت پر برکت خود در دستگاه دیپلماسی از هیچ فداکاری دریغ نداشت و همواره با خلوص کامل و دلسوزی و همتی بلند، دغدغه پیشرفت و اعتلای ایران اسلامی و پیشبرد مصالح کشور در عرصه سیاست خارجی و خصوصا بنیان نهادن ساختارهای متناسب با وزارت امور خارجه پس از پیروزی انقلاب اسلامی را داشت.

از طرف خود و خانواده قدرشناس وزارت امور خارجه مصیبت سنگین فقدان آن عزیز را به خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

از خداوند متعال مسئلت دارم که او را با مولایش حضرت اباعبد الله الحسین علیه السلام و فرزند و یاران شهیدش محشور نموده و به بازماندگانش صبر و اجر عطاء فرماید.

محمدجواد ظریف

انتهای پیام
captcha