گسترش فرصت‌های درآمدزایی حلال؛ راه حل معضل قاچاق
کد خبر: 3903856
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲

گسترش فرصت‌های درآمدزایی حلال؛ راه حل معضل قاچاق

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: راه حل معضل قاچاق، گسترش فرصت‌های درآمدزایی حلال است؛ برای افراد بیکار استان یک عرصه درآمدزایی حلال ایجاد کنید تا مشغول شوند؛ چرا که وقتی شغلی ندارند دست به جابجایی سوخت می‌زنند تا معیشت خانواده را تأمین کنند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌‌الاسلام مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان امروز، 20 خردادماه در دیدار با جمعی از فعالان کشوری امور خیریه، گفت: محرومیت‌ها در این استان بسیار گسترده است و افراد نیازمند زیادی وجود دارد، اما باید دقت داشت که کمک‌ها باید با حفظ کرامت و عزت افراد نیازمند صورت گیرد؛ نکته دیگر اینکه تأمین عمده حداقل‌های زندگی برای افراد محدود ارزشمندتر از پوشش دادن تعداد زیاد ولی با بودجه اندک است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اهمیت کمک‌رسانی و رفع نیاز محرومان، بیان کرد: امور فرهنگی از جمله تحصیل و آموزش، کشف استعدادها و شکوفا کردن آن‌ها، در خدمت به نیازمندان در دستور کار قرار گیرد.

امام جمعه زاهدان افزود: احداث بیمارستان و مدرسه یکی از نیازهای ضروری و فوری در سیستان و بلوچستان است و در حوزه مدرسه با وجود فعالیت خیران مدرسه‌ساز اما با توجه به رشد جمعیت استان امکان برآورده کردن نیازها وجود ندارد و بر همین اساس نیاز به یک جهش در این بخش احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مجموعه‌های خیریه می‌توانند با سرمایه‌گذاری در زمینه اشتغال‌زایی در سیستان‌وبلوچستان از دو جنبه سود ببرند، ادامه داد: بخشی از سود مربوط به رفع معضل بیکاری، به‌عنوان یکی از مشکلات عمده در استان و بخش دیگر مربوط به کسب درآمد مالی برای تداوم با قدرت‌تر امور خیریه است.

محامی اظهار کرد: راه حل معضل قاچاق، گسترش فرصت‌های درآمدزایی حلال است؛ برای افراد بیکار استان یک عرصه درآمدزایی حلال ایجاد کنید تا مشغول شوند؛ چرا که وقتی شغلی ندارند دست به جابجایی سوخت می‌زنند تا معیشت خانواده را تأمین کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه فقر فرهنگی و اقتصادی ریشه اصلی گسترش جرایم است، بیان کرد: هیچ مجوز شرعی برای تیراندازی به سمت خودروهای حمل سوخت وجود ندارد.

انتهای پیام
captcha