شهید خرسند؛ از دغدغه‌‌ دین تا سیاست‌مداری مؤمنانه
کد خبر: 3899431
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲

شهید خرسند؛ از دغدغه‌‌ دین تا سیاست‌مداری مؤمنانه

یكی از شاگردان شهید حجت‌الاسلام والمسلمین خرسند، شهید شب قدر كازرون می‌گوید: ایشان نسبت به دین دغدغه‌مند و سیاست‌مداری دین‌مدارانه بود و این‌طور نبود كه آن شهید بزرگوار خود را از سیاست كنار بكشد بلكه وسط میدان سیاست بود اما به شیوه مؤمنانه.

در نخستین ساعات صبح روز 23 ماه رمضان سال 1440 هجری مصادف با 8 خرداد ماه سال 1398 شمسی بود که خبری در فضای مجازی منتشر شد. خبری که شوک بزرگی به جامعه متدینین و علما وارد کرد. امام جمعه کازرون پس از رجعت از مراسم احیا، در مقابل منزلش و حوالی ساعت 4 بامداد مورد سوءقصد قرار گرفت و به شهادت رسید. این خبر عکس‌العمل‌های متعددی به خصوص در کازرون در پی داشت و مردم یک دیار و منطقه به سوگ امام جمعه محبوبشان نشستند.

شهید حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خرسند، امام جمعه فقید کازرون را می‌توان یکی از به‌روزترین و آگاه‌ترین ائمه جمعه دانست. شیوه رفتاری ایشان با عامه مردم، نزدیکان و حتی اصحاب رسانه و خبرنگاران بسیار پسندیده و مثال‌زدنی بود.

در ادامه این نوشتار دقایقی با حجت‌الاسلام والمسلمین امین رصاف، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم و از دوستان شهید خرسند که از دوران کودکی و نوجوانی در كازرون با ايشان حشر و نشر داشته است، همکلام می‌شویم تا این شهید شب قدر را بیشتر بشناسیم.

رصاف با بیان اینکه دو وی‍ژگی در شهید خرسند پررنگ بود که نخستین آن دردمندی نسبت به دین بود، گفت:‌ شهید حجت‌الاسلام والمسملین خرسند نسبت به دین دغدغه‌مند بود و دردمندانه با دین برخورد می‌کرد، شاهد این مسئله هم آن است که از دوران نوجوانی در جبهه بود و بعد از آن هم با آبروی خود از دین محافظت کرد.

وی با یادآوری اینکه دردمندی نسبت به دین در مرام شهداست، گفت: شهدا رابطه‌شان با خدا نزدیک است و نمی‌توانند ببینند پروردگارشان آن‌طور که باید و شاید مورد عنایت قرار نگرفته و دستوراتش مورد توجه قرار نگیرد و آن‌ها آرام باشند و به‌طور کلی شهدا نسبت به خدا تعصب دارند چون عاشق او هستند.

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم بیان کرد: اگر کسی بگوید من خدا را دوست دارم، اما هر گناهی ببیند و از کنارش بی‌تفاوت بگذرد، باید در عاشقی خود و دوستی خود تردید کند.

رصاف، دومین ویژگی شهید خرسند را سیاست‌مداری دین‌مدارانه برشمرد و گفت: این‌طور نبود که آن شهید بزرگوار خود را از سیاست کنار بکشد بلکه وسط میدان سیاست بود، اما به شیوه مؤمنانه. تکلیف برایش خط و مشی تعیین می‌کرد نه خوشایند این و آن، تکلیف‌مدار بود؛ لذا هم با مسئولان رفیق بود و هم از آنان انتقاد می‌کرد.

وی اظهار کرد: سومین نکته از شخصیت ایشان آن بود که بر اساس همان دغدغه‌مندی که نسبت به دین داشت، همیشه به مسائل قرآنی حساس بود؛ بنابراین شاید جزو اولین مسئولیت‌هایش در شهرستان کازرون تأسیس دارالقرآن بود که توانست در این مرکز قرآنی با پیگیری‌های مکرری که می‌کرد، جمع قابل توجهی از قاریان و حافظان را تربیت کند.

انتهای پیام
captcha