چالشی برای مبارزه با اثرات اقتصادی ویروس کرونا
کد خبر: 3897447
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴

چالشی برای مبارزه با اثرات اقتصادی ویروس کرونا

گروهی از دانشجویان کشور با همکاری کانون همگرایی رویکردهای بین‌المللی امیرکبیر(کهربا) با طراحی یک چالش خلاقانه به مبارزه با اثرات اقتصادی ویروس کرونا رفته‌اند.

به گزارش ایکنا، چالش پنجاه پنجاه، یا چالش Fifty-Fifty یک جنبش جهانی است که برای کاهش اثرات اقتصادی ویروس کرونا بر افرادی که تحت تأثیر این پاندمی با کاهش یا قطع درآمد روبه رو شده‌اند طراحی شده است. شرکت‌کنندگان در این چالش 50 درصد از درآمد یک هفته یا یک ماه خود را به انتخاب خود با یک یا چند نفر که  درآمد آن‌ها تحت تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا قرار گرفته است، تقسیم می‌کنند، در پایان در وبسایت www.5050.ngo   اطلاعات خود را ثبت  می‌کنند.  در این وبسایت تعداد شرکت کنندگان در این چالش به تفکیک کشور نمایش داده می‌شود.

شرکت‌کنندگان می‌توانند با جست‌وجو و پرسش از میان افرادی که می‌شناسند افرادی را برای 5050 کردن درآمد خود پیدا کنند یا مبلغ مور نظر را به مراکز مورد نظر خود اهداء کنند.

چالش 5050 به عنوان یک حرکت مردمی مقیاس‌پذیر و غیر متمرکز، به مانند بسیاری از احکام و آموزه‌های اسلامی، بدون تحمیل بار مالی بر دولت‌ها و بدون نیاز به امکانات لجستیکی و فارغ از نگرانی‌های بهداشتی، امکان یاری رساندن به افراد آسیب دیده و فراگیر شدن در سطح دنیا را دارد. علاوه بر این موضوع با فراگیر شدن این حرکت در سطح دنیا، گوشه‌ای از فرهنگ ایرانی – اسلامی به جامعه بین‌الملل ارائه شده و می‌تواند اندکی بر دیدگاه اذهان عمومی مردم جهان نسبت به مردم و کشور ایران اثرگذار باشد.

با توجه به اینکه در چالش پنجاه پنجاه نیاز به مراجعه حضوری و امکانات لجستیکی جداگانه وجود ندارد و افراد به صورت غیر متمرکز به یکدیگر کمک می‌کنند، این حرکت به سرعت می‌تواند فراگیر شده و قدرت خرید افراد آسیب دیده را افزایش دهد و موجب حرکت مجدد چرخ اقتصاد شود.

در پایان از کلیه دانشجویان، انجمن‌های دانشجویی، انجمن های علمی، پارک های علم و فناوری، مراکز رشد، سازمان‌های مردم نهاد، خیریه ها، پزشکان، هنرمندان، ورزشکاران، افراد محبوب در شبکه‌های اجتماعی، شخصیت‌های علمی برجسته، شخصیت‌های سیاسی، کارشناسان اقتصادی، متخصصین، سازمان‌های بین الملی، بنگاه‌های اقتصادی، استارتاپ‌ها و از کلیه مردم شریف ایران برای حمایت از این جنبش در اطلاع رسانی و توسعه همکاری  و ارائه ایده و پیشنهاد، از طریق پست الکترونیکی info@5050.ngo،  دعوت به عمل می‌آید.

علاقه مندان به شرکت در چالش پنجاه پنجاه  می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر  به وبسایت www.5050.ngo مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha