قرآن به جامعه اسلامی مصونیت می‌بخشد / لزوم رسیدگی به نیازمندان
کد خبر: 3896370
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴
شیخ امینی:

قرآن به جامعه اسلامی مصونیت می‌بخشد / لزوم رسیدگی به نیازمندان

عضو هیئت فتوای اهل سنت جنوب کشور با بیان اینکه قرآن به جامعه اسلامی مصونیت می‌بخشد، گفت: امروز که بسیاری از مردم به‌واسطه شیوع ویروس کرونا با مشکلات مالی بسیاری روبه‌رو هستند، به‌خصوص در این ماه رمضان ضرورت دستگیری از نیازمندان بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

شیخ محمدعلی امینی، عضو هیئت فتوای اهل سنت جنوب کشور در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصت استثنایی است که خداوند متعال به امت مسلمان عطا فرموده تا با غنیمت شمردن آن بتوانند در مسیر بندگی خداوند و رسیدن به تزکیه و خودسازی گام مؤثری بردارند.

وی با اشاره به اینکه کسانی توفیق درک برکات این ماه را دارند که اوقاتشان را با کارهای خیر و خداپسندانه پر کنند، تصریح کرد: اصلی‌ترین عمل در این ماه مبارک همان روزه‌داری است که نقش بسیار مهمی در تزکیه و خودسازی دارد.

این عالم اهل سنت با بیان اینکه اعتکاف در مساجد، تلاوت قرآن و ذکر و یاد خداوند نیز از اعمالی است که در این ماه مبارک بسیار به آن سفارش شده است، افزود: امیدوارم هرچه زودتر ویروس منحوس کرونا از کشورمان رخت بربندد و فعالیت مساجد به‌خصوص نمازهای جمعه و جماعت دوباره برقرار شوند.

شیخ امینی با تأکید بر اینکه همه ما به‌خصوص جوانان که باید در کار خیر پیشگام و پیش‌قدم باشند، باید از این ایام استفاده کنیم، گفت: احیای شب‌های قدر نیز در ماه مبارک رمضان بسیار سفارش شده و حیف است در مورد آن کوتاهی شود.

وی با اشاره به‌ضرورت دستگیری از نیازمندان، اضافه کرد: در شرایطی که عده کثیری از افراد شغلشان را از دست داده‌اند و با مشکلات مالی بسیاری روبه‌رو هستند، می‌طلبد همه متمکنان به کمک نیازمندان بشتابند. صله‌رحم نیز به‌خصوص در این ماه مبارک موجب برکت رزق و برکت عمر است.

عضو هیئت فتوای اهل سنت جنوب کشور بیان کرد: دین اسلام اهمیت ویژه‌ای برای توجه به همسایگان به‌عنوان نزدیک‌ترین افراد جامعه به انسان، قائل شده است. ازاین‌رو در این ماه عزیز نباید از همسایگان خود غافل شویم. مهم‌تر از همه این موارد، آراستگی به فضایل اخلاقی، تعامل با یکدیگر و پرهیز از خشونت است؛ چراکه متأسفانه امروز آمار خشونت در کشورمان رو به افزایش است.

شیخ امینی ادامه داد: شرایط برای همه اعمال خداپسندانه در ماه مبارک رمضان که درهای بهشت گشوده و رحمت الهی بر بندگانش تنزل پیدا می‌کند، فراهم‌تر بوده و حیف است که با غفلت، خودمان را از نسیم رحمت خداوند که در این ماه در حال وزیدن است محروم کنیم.

وی اظهار کرد: طبق فرموده رسول خدا(ص) بهترین عبادت امت اسلامی، تلاوت قرآن مجید است که اگر همراه با اعتکاف در مسجد و یا در خانه به‌صورت جمعی همراه اعضای خانواده باشد، موجب نزول بیشتر برکات الهی می‌شود. امروز بشر در شرایطی است که به رحمت و عنایت خداوند نیاز دارد و چیزی که می‌تواند موجب دفع بلا و نزول رحمت به‌خصوص در ماه مبارک رمضان باشد، پناه بردن به قرآن و ذکر و یاد خداوند است.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: قرآن عصمت انسان است و به جامعه اسلامی مصونیت می‌بخشد ازاین‌رو همه باید به قرآن روی آورده، با آن انس داشته باشیم و از پیام‌هایش بهره ببریم.

تهیه و توزیع بیش از 13 هزار بسته معیشتی

شیخ امینی اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و شدت یافتن فقر و تنگدستی میان بسیاری از اقشار جامعه، ضرورت دستگیری از افراد آسیب‌پذیر مانند فقرا، ایتام و زنان سرپرست خانوار بیش‌ازپیش احساس می‌شود. خدا را شاکریم که توفیقی فراهم شد با همکاری خیران اهل سنت و تشیع استان هرمزگان، حدود 13 هزار و 500 بسته غذایی شامل برنج، روغن، آرد، شکر، خرما و برخی کنسرویجات برای نیازمندان جامعه تهیه و در شهرستان‌های غربی، مرکزی، شرقی و جزایر استان توزیع کردیم.

وی ادامه داد: همچنین از طریق کمیته امداد، 100 یتیم در جزیره قشم و از طریق انجمن خیریه ابرار تعداد دیگری از ایتام بندرلنگه را شناسایی و کمک‌های نقدی در قالب کارت هدیه تقدیمشان کردیم. کمک‌های نقدی و غیر نقدی در مناطق مختلف سنی‌نشین و شیعه‌نشین استان و حتی خارج استان هرمزگان توزیع شد.

عضو هیئت فتوای اهل سنت جنوب کشور گفت: با وجود اینکه افراد و نهادهای مختلفی از جمله ائمه جمعه، سپاه و بسیج، کمیته امداد، اوقاف و ... در این زمینه گام‌های ارزشمندی برداشته‌اند، اما باز هم می‌طلبد که خیران بیشتر در میدان حضور داشته و پیش‌قدم باشند.

وی در پایان تصریح کرد: از خیران و عاملان شناسایی نیازمندان و همه افرادی که ما را در توزیع به‌موقع این بسته‌ها حمایت کردند، تشکر می‌کنم.

انتهای پیام
captcha