ممنوعیت زیارت اهل قبور در پنج‌شنبه آخر سال
کد خبر: 3885409
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

ممنوعیت زیارت اهل قبور در پنج‌شنبه آخر سال

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: به‌منظور حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا، آرامستان بندرعباس و گلزار شهدا در پنجشنبه آخر سال تعطیل و حضور شهروندان جهت مراسم زیارت اهل قبور ممنوع است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس، فاطمه جراره، رئیس این شورا روز گذشته، 24 اسفندماه در صد و هفتادمین جلسه غیرعلنی و فوق‌العاده اظهار کرد: جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و کنترل این بیماری و همچنین حفظ جان و سلامت شهروندان تصمیم گرفته شد که غرفه‌های نوروزی ماهی، سبزه و وسایل هفت‌سین که در سطح شهر فعالیت می‌کنند، هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف و جمع‌آوری شوند، چراکه این غرفه‌ها با تجمع شهروندان، محلی برای گسترش این ویروس هستند و شهرداری موظف است، خسارت غرفه‌های محصولات نوروزی را به غرفه‌داران پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه مکان‌های ورزشی، تفریحی و غرفه‌های مربوط به شهرداری در ساحل و بوستان‌ها و پایانه‌های مسافربری باید برای جلوگیری از هرگونه تجمع تا پایان فروردین‌ماه تعطیل شوند، گفت: همچنین تمامی بازارچه‌ها، غرفه‌ها و صنوفی که زیر نظر شهرداری بندرعباس فعال هستند تا ۱۵ فروردین‌ماه 99 تعطیل شده و تا آن زمان، شهرداری مبلغی بابت اجاره از این غرفه‌داران دریافت نخواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: متأسفانه کارگران فضای سبز و تنظیف از امکانات و لوازم بهداشتی مناسب جهت جلوگیری از شیوع این ویروس، برخوردار نیستند و شهرداری باید در این زمینه سریع‌تر اقدام کرده و امکانات بهداشتی لازم را در اختیار کارگران قرار دهد.

جراره همچنین از تعطیلی آرامستان بندرعباس خبر داد و اظهار کرد: به‌منظور حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا، آرامستان بندرعباس و گلزار شهدا با مدیریت شهرداری بندرعباس در پنجشنبه ۲۹ اسفند و روز جمعه اول فروردین تعطیل و حضور شهروندان جهت مراسم زیارت اهل قبور ممنوع است، غبارروبی از قبور توسط سازمان آرامستان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: مبلغ پنجاه میلیون تومان برای تقدیر از پرسنل سازمان آرامستان که جهت تدفین اجساد بیماران کرونا به‌صورت مستقیم خدمات‌رسانی می‌کنند، طبق فهرست تأیید شده توسط شورای شهر در اختیار سازمان آرامستان قرار می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس ضمن قدردانی از پرستاران و کادر درمانی و پزشکی استان هرمزگان که در این روزهای سخت و بحرانی با ازخودگذشتگی در حال تلاش هستند، عنوان کرد: مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان جهت تقدیر از کادر درمانی بیمارستان‌های درگیر  با کرونا در شهر بندرعباس مصوب شد.

جراره ادامه داد: به دلیل جلوگیری از حضور ارباب‌رجوع در شهرداری، تمامی عوارض مربوط به پروانه ساختمانی، نوسازی و صنوف حرفه و مشاغل تا پایان اردیبهشت 99 طبق تعرفه سال 98 محاسبه و دریافت خواهد شد.

وی با اشاره به تولید بسته های فرهنگی و آموزشی توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس، گفت: این سازمان باید نسبت به تولید کلیپ‌ها، فیلم‌ها و تصاویر آموزشی درزمینهٔ پیشگیری و درمان بیماری کرونا برای شهروندان اقدام کند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: ضدعفونی وسایل نقلیه عمومی در اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها در دستور کار شهرداری قرار می‌گیرد و شهرداری موظف است اتوبوس‌ها و تاکسی‌های درون‌شهری را بعد از هر رفت‌وآمد در پایانه‌های مربوطه ضدعفونی کند. همچنین خودروها در محل درب ورودی پایانه‌های بار و مسافر و میادین میوه و تره‌بار، قبل از ورود شست‌وشو و ضدعفونی شوند.

جراره در پایان ضمن آرزوی سلامتی و بهبود کامل بیماران مبتلا به ویروس کرونا، گفت: امیدواریم شهروندان با رعایت نکات بهداشتی، ضدعفونی محیط زندگی خود و همچنین قرنطینه خانگی این بیماری را جدی بگیرند تا از شیوع این ویروس جلوگیری شود و شاهد کنترل آن باشیم.

انتهای پیام
captcha