تبلیغ فرهنگ وقف به ماندگاری اندیشه‌های الهی کمک می‌کند
کد خبر: 3879361
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲

تبلیغ فرهنگ وقف به ماندگاری اندیشه‌های الهی کمک می‌کند

مدیرکل اوقاف هرمزگان با بیان اینکه ورود رسانه‌ها به عرصه وقف نویدبخش ترویج آثار و برکات آن در جامعه است، گفت: میراث ماندگار وقف، ارتباط عمیقی با اندیشه‌های ناب دینی و انسانی دارد و یقیناً ترویج وقف و تبلیغ این فرهنگ غنی می‌تواند به ماندگاری اندیشه‌های بشری و الهی انسان کمک و حیات او را جاودانه سازد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین مهدیان، مدیرکل این اداره صبح امروز، 28 بهمن‌ماه در دیدار با مدیرکل صداوسیمای مرکز خلیج‌فارس با اشاره به اینکه رسانه‌ها می‌توانند برای مردم اعتمادسازی کنند و جلب اعتماد واقفان از سوی رسانه‌ها موجب رشد تعداد وقف جدید با نیات روز در جامعه خواهد شد، گفت: رسانه‌ها مهم‌ترین وسیله در ایجاد هرگونه ارتباط اعم از روابط میان فردی گرفته تا ارتباطات جمعی، هستند، ازاین‌رو رسانه قادر است تغییر و تحولات چشمگیری در جامعه به‌وجود آورد.

وی با تأکید بر لزوم بیان خدمات و برکات فرهنگ وقف در جامعه از سوی رسانه‌ها، افزود: خدمات و برکات فرهنگ وقت چه برای خود شخص و چه برای جامعه باید از سوی رسانه‌ها در جامعه تبلیغ شود؛ چراکه گره‌های بسیار بزرگی از سوی فرهنگ وقف در جامعه گشوده شده است.

مهدیان با اشاره به اینکه ورود رسانه‌ها به عرصه وقف نویدبخش ترویج آثار و برکات آن در جامعه است، تصریح کرد: رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به‌عنوان نهاد مجری وقف از طریق فرهنگ‌سازی و انعکاس اخبار مختلف، مسیر را برای ورود واقفان هموار کنند.

وی با بیان اینکه وقف به‌عنوان سنت نیکوی نبوی و علوی در جامعه اسلامی ما دارای پیشینه‌ای درخشان است، گفت: میراث ماندگار وقف، ارتباط عمیقی با اندیشه‌های ناب دینی و انسانی دارد و یقیناً ترویج وقف و تبلیغ این فرهنگ غنی می‌تواند به ماندگاری اندیشه‌های بشری و الهی انسان کمک و حیات او را جاودانه سازد.

مدیرکل اوقاف هرمزگان بیان کرد: گسترش فرهنگ وقف را مرهون همت همگانی و انعکاس خدمات وقف در رسانه‌ها به‌خصوص رسانه ملی و استانی هستیم.

مهدیان گفت: رسانه‌ها در طول سال با انتشار و تولید اخبار و محتواهایی در حوزه وقف، همواره تلاش کرده تا بتوانند در زمینه ترویج نیات نوین وقف به‌خصوص در حوزه‌های دینی، آموزشی، خدماتی و درمانی، بهداشت، موقوفات کاربردی و قرآنی نقش‌آفرینی کنند؛ سهم صداوسیما نیز در اطلاع‌رسانی و ایجاد شور و نشاط مذهبی و معرفی و نشان دادن چهره واقعی استان پررنگ است.

انتهای پیام
captcha