سقوط بوئینگ 737 مسافربری اوکراینی/ 147 مسافر ایرانی بودند
کد خبر: 3870134
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶

سقوط بوئینگ 737 مسافربری اوکراینی/ 147 مسافر ایرانی بودند

گروه سلامت ــ یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 مسافربری اوکراینی در حوالی پرند سقوط کرد.

سقوط بوئینگ 737 مسافربری اوکراینی/ 147 مسافر ایرانی بودند

به گزارش ایکنا، یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ 737 که متعلق به خطوط هوایی اوکراین بوده پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی(ره) دچار نقص فنی شد و سقوط کرد.

اخبار اولیه حاکی از آن است که این هواپیما 179 سرنشین‌ داشت که همه مسافران و خدمه این پرواز جان باخته‌اند.‌

پیمان صابریان، رئیس اورژانس تهران، اعلام کرد: تمامی سرنشینان این هواپیما فوت کرده‌اند. همچنین اجساد سرنشنیان به دلیل قطعه قطعه شدن و سوختن قابل شناسایی نیست. تعدادی از دانشجویان ایرانی خارج از کشور که مسافران این پرواز بودند، جان خود را از دست دادند. 
هیچ‌کس نجات نیافت

پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور، گفت: متأسفانه هیچ کس در سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین نجات نیافت.

وی با بیان اینکه نیروهای اورژانس تلاش خود را برای نجات این افراد به کار گرفته‌اند، گفت: اجساد در یک محل جمع‌آوری شده و آماده انتقال هستند. همچنین، از تعداد 179 مسافر این هواپیما 147 نفر ایرانی و 32 نفر خارجی بودند.

 مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران از انتقال اجساد سقوط هواپیما به مرکز تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان خبر داد.

وی افزود: در پی سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری بویینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین که صبح امروز چهارشنبه ۱۸ دی ماه پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران اتفاق افتاد، تیم کارشناسی از پزشکی قانونی به محل سقوط اعزام شدند.
 
تشخیص هویت به زودی آغاز می‌شود

فروزش بیان کرد: اجساد این حادثه بعد از جمع‌آوری به مرکز تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران واقع در کهریزک منتقل می‌شود و به محض انتقال اجساد کار شناسایی و تعیین هویت آغاز می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران ادامه داد: سوله مدیریت بحران در مرکز کهریزک برای تحویل اجساد آماده شده است و تلاش می‌کنیم تا حد امکان در حداقل زمان و با دقت لازم کار شناسایی اجساد به انجام برسد. بخش آزمایشگاه سرولوژی و ژنتیک مرکز نیز در حالت آماده باش قرار دارد.
 
خانواده قربانیان برای آزمایش DNA به پزشکی قانونی محل سکونت خود مراجعه کنند
سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در پی سقوط هواپیمای مسافربری بویینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین، تیمی از همکاران کارشناس پزشکی قانونی به محل سقوط اعزام شدند و تیم های تشخیص هویت استان تهران نیز به حالت آماده باش درآمدند.
با توجه به شرایط پیکرها و نیاز بخش عمده‌ای از اجساد به انجام آزمایشات تشخیص ژنتیک، تمهیدات لازم پیش بینی شده و امید است با تلاش شبانه روزی همکاران در اولین فرصت ممکن، هویت این عزیزان‌ مشخص شود.
سازمان پزشکی قانونی کشور ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با بازماندگان محترم درگذشتگان این حادثه، از بستگان درجه یک این عزیزان درخواست می کند تا با اوراق هویتی خود و عزیزان درگذشته شان برای انجام آزمایشات DNA به ادارات کل پزشکی قانونی استان محل سکونت خود مراجعه نمایند و از مراجعه به تهران اجتناب کنند.
خانواده‌های ساکن تهران نیز می‌توانند با اوراق هویتی به مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی استان تهران واقع در منطقه کهریزک مراجعه کنند تا اقدامات لازم در این خصوص صورت پذیرد.

این خبر در حال تکمیل است. 

 

انتهای پیام
captcha