اجرای طرح ملی «تلاوت» در دو مؤسسه قرآنی کردستان
کد خبر: 3868218
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶

اجرای طرح ملی «تلاوت» در دو مؤسسه قرآنی کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول امور قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از اجرای طرح ملی «تلاوت» در سطح دو مؤسسه قرآنی استان کردستان خبر داد.

کامل گلباغی، مسئول امور قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: هشتمین دوره‌ طرح ملی تلاوت با همکاری آستان قدس رضوی برای پسران ۸ تا ۱۴ سال و برای نخستین‌بار هم ویژه دختران ۱۰ تا ۱۵ سال در سطح استان کردستان برگزار می‌شود.
وی از اجرای طرح ملی تلاوت در سطح دو مؤسسه قرآنی استان کردستان خبر داد و افزود: این دو مؤسسه شامل مؤسسه قرآنی قمر بنی هاشم در بیجار و مؤسسه قرآنی هدایت نبوی در شهرستان کامیاران هستند.
گلباغی بیان کرد: تربیت چهره‌های برجسته به عنوان قاریان تراز اول کشور و جهان اسلام، اعزام نخبگان قرآنی برای حضور در برنامه‌های تبلیغی قرآن‌محور و دریافت گواهینامه پایان دوره آموزشی از آستان قدس رضوی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله امتیازات حضور در این طرح است.
وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای این طرح ابتدا در سطح این دو شهرستان یک استعداد سنجی صورت می گیرد، عنوان کرد: کسانی که دارای استعدادی خوبی در زمینه تلاوت باشند، می توانند در طرح ملی تلاوت شرکت کنند.
مسئول امور قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان عنوان کرد: متقاضیان ابتدا در دوره آموزشی روش اصولی تقلید و قرائت حاضر و پس از آن در آزمون ورودی طرح ملی تلاوت شرکت می‌کنند.
وی در پایان یادآور شد: به منظور ایجاد فضای مناسب برای آموزش و یادگیری نوجوانان، دو جلسه آموزشی برای خانواده‌ها با عناوین معرفی طرح و استعدادها، چگونگی ایجاد فضا و امکانات، ارتباط استاد شاگردی، لزوم تقلید و غیره برپا می‌شود.

انتهای پیام
captcha