اهدای اعضای مرد ۵۳ ساله سقزی به چهار نفر حیات دوباره بخشید
کد خبر: 3860633
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸

اهدای اعضای مرد ۵۳ ساله سقزی به چهار نفر حیات دوباره بخشید

گروه اجتماعی ــ اهدای عضو مرد ۵۳ ساله مرگ مغزی شده موجب نجات و ادامه زندگی چهار بیمار نیازمند به عضو شد.

شیدا خیرالهی، کارشناس مسئول اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: عثمان معروفی مرد 53 ساله ساکن شهر سقز روز دوم آذرماه دچار خونریزی مغزی شد و به بیمارستان کوثر سنندج اعزام شد.

وی افزود: مرگ مغزی این بیمار 53 ساله روز سوم، آذرماه توسط پزشکان متخصص بیمارستان کوثر تأیید شد و بعد از کسب رضایت از خانواده‌اش بیمار به بیمارستان شهید شریعتی تهران اعزام شد.

کارشناس مسئول اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی کردستان‌ با بیان اینکه این بیمار سال‌ها خادم مسجد جامع شهر سقز بود، بیان کرد: پس از اهدای عضو و انجام مراحل قانونی و پزشکی این عمل خداپسندانه، پیکر آن مرحوم روز پنجشنبه، هفتم آذرماه به زادگاهش روستای مرخز انتقال و به خاک سپرده شد.

وی از اهدای عضو هفت بیمار مرگ مغزی شده کردستانی طی سال جاری خبر داد و بیان کرد: سه نفر از این بیماران در شهرستان‌های سنندج، کامیاران و سقز دچار مرگ مغزی شده و پس از کسب رضایت خانواده‌هایشان برای پیوند به بیمارستان تهران اعزام شدند.

خیرالهی اعلام کرد: چهار نفر دیگر از این افراد نیز کردستانی بودند اما خارج از استان دچار حادثه شده و اهدای عضو آن‌ها نجات بخش زندگی تعداد زیادی از بیماران نیازمند عضو شد.

وی یادآور شد: در مسجد جامی سقز با حضور مسئولان شهرستانی مراسم ترحیم این مرحوم برگزار شده و مسئولان شهرستانی از اقدام خیرخواهانه خانواده مرحوم قدردانی کردند.

انتهای پیام
captcha