رسانه‌ها نقش تعاونی‌های برتر را در اقتصاد تبیین کنند
کد خبر: 3840544
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳

رسانه‌ها نقش تعاونی‌های برتر را در اقتصاد تبیین کنند

گروه اجتماعی ــ استاندار اردبیل گفت: رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما نقش تعاونی‌های برتر در توسعه اقتصادی و اشتغال را تبیین کنند.

رسانه‌ها نقش تعاونی‌های برتر را در اقتصاد تبیین کنندبه گزارش ایکنا از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل، صبح امروز، ۱۶ شهریورماه در هفتمین نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های استانی زیر مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه، اظهار کرد: تعاونی‌ها نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و رونق تولید دارند و اگر نمونه‌های موفق و برتر تعاونی‌ها را با تبیین تجارب، بررسی نقاط ضعف و قوت و عوامل موفقیت این تعاونی‌ها در رسانه‌ها معرفی شود، علاوه بر تشویق و ترغیب تشکیل تعاونی‌های جدید و ارتقای آگاهی‌های عمومی، تجربه آزمایش و خطا در ناکامی برخی تعاونی‌های ناموفق تکرار نمی‌شود.

استاندار اردبیل تأکید کرد: باید از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی برای توسعه تعاونی‌ها و پیشگیری از شکست تعاونی‌های موجود بهره جست و هماهنگی‌ها برای موفقیت تعاونی‌ها را سرعت بخشید؛ چرا که ریشه بسیاری از مشکلات به عدم هماهنگی‌ها برمی‌گردد.

وی با اشاره به آمار رشد تعاونی‌ها و ایجاد اشتغال این بخش گفت: عملکرد ارائه شده مدیران این حوزه نشان می‌دهد در این بحبوحه مشکلات و تحریم‌های اقتصادی، کار‌های ارزشمند و خوبی انجام گرفته، اما باید بیش از پیش سرعت یابد.

بهنام جو، اختصاص تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت جهت رونق تولید و ایجاد اشتغال مددجویان توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) استان از اعلام آمادگی یکی از واحد‌های تولیدی استان برای به کارگیری هزار نفر نیروی کار ماهر خبر داد.

وی افزود: این‌ها نمونه‌هایی از حرکت‌های رو به جلو و موفقیت در جبهه جنگ اقتصادی است، اما باید دستگاه‌های آموزشی و فنی و حرفه‌ای نیز بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن نیرو‌های مورد نیاز را آموزش و ساماندهی کنند.

بهنام جو به برخی مشکلات دولت در تأمین نقدینگی و تأمین اعتبارات اشاره کرد و گفت: مشکل تحریم اقتصادی دولت به آن معنی نیست که وضعیت بدی را سپری می‌کنیم بلکه آمار‌های جذب و اختصاص اعتبار به پروژه‌های مختلف استان در بخش‌های عمرانی و تولیدی نشان از توجه دولت و تلاش مدیران استانی است.

وی ادامه داد: اما باید بیشتر تلاش شود تا با پیگیری مجدانه از مبادی کشوری و جسارت مدیران، بتوانیم امتیازات و تسهیلات بیشتری به استان اخذ کنیم.

در این نشست مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز گزارشی از عملکرد و فعالیت اداره‌کل متبوع خویش بیان کرد و گفت: ۱۴۲ تعاونی جدید با ۳۲۹۱ نفر عضو در سال گذشته با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال تشکیل شده و در حال حاضر ۱۸۵ هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی داریم.

رحیمی با بیان اینکه ۳۴ درصد تعاونی‌ها در بخش کشاورزی، ۲۰ درصد صنعت و ۴۶ درصد در بخش خدمات فعالیت می‌کنند و و ۱۵ هزار نفر اشتغال مربوط به بخش تعاونی استان است، گفت: توسعه صادرات، فعال‌سازی تعاونی‌های راکد، تعیین تکلیف تعاونی‌های غیرفعال از جمله اقدامات انجام شده است.

انتهای پیام

captcha