وجود دو هزار تعاونی فعال در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3838698
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

وجود دو هزار تعاونی فعال در سیستان‌وبلوچستان

گروه سیاست و اقتصاد- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان‌وبلوچستان گفت: در حال حاضر دو هزار و 260 تعاونی فعال در سطح استان وجود دارد که در پنج ماهه ابتدایی سال‌جاری، تعداد 37 تعاونی جدید نیز با عضویت 760 نفر به این مجموعه اضافه شد.

مهرداد جهاندیده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان‌وبلوچستان ضمن تبریک هفته تعاون، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: حوزه وظایف ما در چهار بخش «تعاون»، «روابط کار»، «اشتغال» و «امور اجتماعی، فرهنگی و ورزشی» متمرکز است.

وی ادامه داد: در حوزه تعاون که با سنت‌های غنی ما آمیخته شده، در حال حاضر دو هزار و 260 تعاونی فعال در سطح استان وجود دارد که در پنج ماهه ابتدایی سال‌جاری، تعداد 37 تعاونی جدید نیز با عضویت 760 نفر به این مجموعه اضافه شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه این تعاونی‌ها در حوزه‌های مختلف خدماتی، کشاورزی و صنعتی فعالیت می‌کنند، افزود: بیش از یک‌هزار و 700 نفر عضو این تعاونی‌ها هستند.

وی موضوع نظارت‌ها در حوزه فعالیت‌های این اداره کل را دغدغه و مسأله‌ای همیشگی دانست و بیان کرد: 213 مورد نظارت از تعاونی‌ها در ابعاد مختلف من‌جمله 100 مورد بررسی صورت‌های مالی و برگزاری مجامع تعاونی صورت گرفته است؛ همچنین 65 مورد بررسی صورت مالی نیز ظرف ۵ ماهه نخست سال انجام شده که امیدواریم این روند تداوم و افزایش داشته باشد.

جهاندیده اظهار کرد: در حوزه روابط کار نیز یکی از مهمترین اهدافی که دنبال می‌کنیم، پیگیری رفع مناقشات کارگری و کارفرمایی از طریق مصالحه و سازش است؛ امسال خوشبختانه شاهد کاهش 20 درصدی آمار شکایات واصله نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بودیم.

وی افزود: در حوزه اشتغال معتقدیم اگر در پی عملکرد موفق در حوزه اشتغال هستیم باید مشارکت همه جانبه و فرابخشی همه دستگاه‌ها را در این مهم داشته باشیم.

این مقام مسئول ادامه داد: ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری یکی از مهم‌ترین طرح‌های در دست اجرای دولت برای اشتغال است؛ روستاهای ما مکان‌هایی هستند که نیاز و ظرفیت مناسبی در این حوزه دارند؛ با این کار هم از مهاجرت از روستا به شهرها جلوگیری می‌شود و هم رونق تولید و اقتصاد روستائیان محقق می‌شود.

وی با بیان یکی از رویکردها در حوزه امور اجتماعی، فراهم کردن زمینه برای استفاده جامعه کارگری و برخوردار کردن آنان از امکانات و اقامتگاه‌های اماکن سیاحتی و زیارتی است، افزود: امروز اکثر اماکن آماده کشور پذیرای جامعه کارگری سیستان بلوچستان هستند.

جهاندیده خاطرنشان کرد: در حوزه ورزش کارگری اقدامات خوبی صورت گرفته و در حال انجام است که از جمله آن می‌توان به فعالیت 4 مجموعه کارگری در شهرستان‌های زابل، زاهدان، خاش و ایرانشهر اشاره کرد؛ همچنین 3 استخر در زابل، زاهدان و ایرانشهر در دست احداث داریم که با 45 درصد پیشرفت فیزیکی در حال پیگیری است.

انتهای پیام

captcha