پیام‌های عاشورایی قبل از حركت هیئات مذهبی برای سوگواری تبیین شوند
کد خبر: 3837731
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵

پیام‌های عاشورایی قبل از حركت هیئات مذهبی برای سوگواری تبیین شوند

گروه اجتماعی ـ مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با بیان اینكه نام امام حسین(ع) جاذبه است و همه را جمع می‌كند، گفت: در عزاداری‌ها تلاش شود که اول پیامی برای عزاداران گفته شود و بعد هیئت‌های مذهبی برای سوگواری حرکت كنند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان فارس امروز، 4 شهریورماه در مجمع هم‌اندیشی عاشورائیان شمال غرب شیراز به تبیین بایدها و نبایدهای عزاداری‌ها پرداخت و گفت: دست‌اندرکاران در عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) بدانند که هنر این است که اول مبشر باشیم چرا که پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید اول خوبی‌ها را ببینیم و بعد بدی‌ها را.
وی بیان كرد: این امام حسین(ع) است که مردم را به میدان و صحنه می‌آورد و ما باید آن را حفظ کنیم و این نام امام حسین(ع) و جاذبه اوست که همه را برای عزاداری‌ها جمع می‌کند.
حدائق با بیان اینكه در عزاداری‌ها تلاش شود که اول پیامی برای عزاداران گفته شود و بعد هیئت‌های مذهبی برای سوگواری حرکت كنند، گفت: از فرصت‌ها برای رساندن پیام عاشورا به خوبی استفاده كنیم و باید فضائل اهل بیت(ع) در نهضت عاشورا را در عزاداری‌ها بیان كنیم.
مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با تصریح اینكه هر جا که از ارزش‌ها فاصله گرفتیم ضربه خوردیم و توجه داشته باشیم،‌ گفت: امام حسین(ع) اسوه و کشتی نجات است.
وی یادآور شد: کار اساسی در مکتب عاشورای حسینی کار تربیتی است و عوامل برگزاری مراسم‌های سوگواری سرور و سالار شهیدان باید حلقه اتصال بوده و فرصت‌ها را مغتنم بشمارند.
یادآور می‌شود، در شیراز طبق یك سنت دیرینه، دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی هیئات مذهبی در ایام 10 شب اول محرم از محل تكایای خود به سمت حرم شاهچراغ(ع) و سایر بقاع متبركه شاخص این كلان‌شهر حركت می‌كنند.
انتهای پیام

captcha