ترویج وقف با نیت ازدواج فراموش نشود
کد خبر: 3832691
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹

ترویج وقف با نیت ازدواج فراموش نشود

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره اوقاف کرج تعداد موقوفات این شهرستان را برای ازدواج جوانان بسیار کم دانست و گفت: لازم است تا واقفان نیک‌اندیش به مسائل و مشکلات جوانان با موضوع اشتغال، مسکن و ازدواج بیشتر توجه کنند.

ترویج وقف با نیت ازدواج فراموش نشود

حجت‌الاسلام حسین مهدیان، رئیس اداره اوقاف کرج در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به اجرای طرح «پیوند آسمانی»، اظهار کرد: هر ساله طرح پیوند آسمانی در قالب خرید جهیزیه و تهیه کمک هزینه ازدواج آسان در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش و به منظور تشریک مساعی با سایر نهادها، دستگاه‌ها و مؤسسات خیریه، همزمان با اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر سنت حسنه ازدواج افزود: در اسلام به این پیوند آسمانی سفارش زیادی شده است و باید فرهنگ آسان برگزارکردن آن میان اقشار مختلف مردم نهادینه شود.

رئیس اداره اوقاف کرج بیان کرد: همت بلند خیران و واقفان می‌تواند زمینه بهره‌مندی بیشتر زوج‌های جوان از مواهب این طرح را فراهم کند، برای ترویج این فرهنگ و دستگیری از خانواده‌های نیازمند لازم است خیرین تمهیداتی جهت وقف با نیت مربوط به امور همه جانبه ازدواج بیاندیشند.

مهدیان تصریح کرد: شاید بسیاری از افراد خیرات و مبرات در این راه داشته باشند، اما وقف کردن سبب ماندگاری ابدی عمل نیک و شایسته آن‌ها می‌شود و شخص واقف حتی پس از پایان حیات دنیوی، در ثمرات و پاداش وقف خود شریک است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط امروز جامعه که یکی از مشکلات جوانان ازدواج و اشتغال است، «وقف برای ازدواج» را از شیوه‌های ترویج ازدواج آسان میان جوانان دانست و گفت: یکی از شاخصه‌های مهم برای ارزیابی میزان سلامت و بهداشت جسمی و روانی افراد یک جامعه ازدواج است لذا باید برای آسان‌تر کردن شرایط ازدواج جوانان تدابیری اتخاذ شود.

رئیس اداره اوقاف کرج در ادامه تعداد موقوفات این شهرستان را برای ازدواج جوانان بسیار کم عنوان کرد و گفت: لازم است تا مردم خیراندیش و واقفین نیک‌اندیش شهرستان به مسائل و مشکلات جوانان با موضوع اشتغال، مسکن و ازدواج با اهمیت ویژه‌ای بنگرند.

وی در پایان با اشاره به نقش بسیار حساس و مهم رسانه‌ها در زمینه ترویج وقف برای ازدواج، گفت: در زمینه گسترش فرهنگ وقف برای ازدواج، رسانه‌ها می‌توانند با نشان دادن تأثیرات وقف در ترویج ازدواج آسان نقش مؤثری ایفا کنند.
انتهای پیام

captcha