مقاومت اسلامی در عصر جدید برگرفته از سیره امام حسین(ع) است
کد خبر: 3802345
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴

مقاومت اسلامی در عصر جدید برگرفته از سیره امام حسین(ع) است

گروه فرهنگی- نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: مهندسی معنوی امام حسین (ع) در حال حاضر تبدیل به مقاومت اسلامی در عصر جدید شده لذا نیاز است همه انسان‌ها در طول تاریخ جبهه خود را مشخص کنند که در جبهه یزید قرار گرفته‌اند یا جبهه امام حسین (ع)، چرا که در این میدان جبهه بی‌طرفی نداریم.

مهندسی معنوی امام حسین (ع) تبدیل به مقاومت اسلامی در عصر جدید شده است

به گزارش ایکنا از قزوین، همزمان با سالروز شهادت مرتضی آوینی در بیستم فروردین‌ماه و آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی ظهر امروز 20 فرودین دیدار و گفت‌وگوی صمیمانه هنرمندان استان قزوین با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین برگزار شد.
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در این دیدار ضمن تبریک میلاد امام حسین (ع) و اعیاد ماه شعبان‌المعظم اظهار کرد: لحظه‌لحظه این ماه با زیبا نگاری خداوند آراسته‌شده که بی‌شک بستری برای ورود نورانی و همراه با آمادگی به ماه مبارک رمضان و لیالی قدر است.
وی افزود: سال انسانی با لیله‌القدر آغاز می‌شود لذا مناسب است زمینه ایجاد 3 برنامه کاربردی و مهم اتصال به خداوند، محاسبه گذشته خود و بررسی چشم‌انداز آینده موردتوجه قرار بگیرد چراکه پرداختن به این 3 اصل برای نظم بخشیدن به امور زندگی ما بسیار حائز اهمیت است.
امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: در این ایام خداوند بستری را آماده کرده تا بشر در ساختار ساختن آینده خود دخیل شود لذا مناسب است از این ماه نهایت بهره را برده و خود را برای ورود هرچه بهتر در ماه رمضان آماده سازیم.
وی با اشاره به نام‌گذاری سالروز میلاد امام حسین (ع) به نام روز پاسدار بیان کرد: پاسداران همواره در عرصه‌های مختلف از جمله در مبارزه با رژیم منحوس شاه، دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم حضوری شاخص داشتند و در حال حاضر نیز در حال خدمت‌رسانی صادقانه و مخلصانه به مردم گرفتار سیل در استان‌های مختلف هستند.
آیت‌الله عابدینی با انتقاد از اقدام ابلهانه ترامپ در قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروهک‌های تروریستی عنوان کرد: این اقدام از جانب کسانی انجام شده که همواره از گروه‌های تروریستی چون داعش حمایت کرده و یا آن‌ها را تحت پوشش خود دارند.
این مسئول ادامه داد: برای مقابله با اقدامات خصمانه دشمن باید لشگر هنرمندان با فرماندهی و پرچم‌داری افرادی چون شهید «مرتضی آوینی» ایجاد شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: خداوند کار خود را با هنر آغاز کرده و بعد از خلقت جهان و انسان به خود تبریک گفت و آن را احسن الخالقین می‌داند چرا که خلقتی بهتر از آن وجود نخواهد داشت.
وی به هفته هنر انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: هنرمندان کشورمان پا به‌پای انقلابیون در پیش از انقلاب و بعد از آن، در دوران دفاع مقدس و عصر حاضر با ابزار هنر خود حضور داشته و طعم این حضور در میدان را خود از نزدیک چشیده‌اند.
آیت‌الله عابدینی هنرمندی امام حسین (ع) در روز عاشورا را پایه تمام هنرها برشمرد و گفت: این هنر به‌قدری والاست که حضرت زینب (س) در خصوص آن فرمودند «جز زیبایی چیزی ندیدم»؛ این جمله نشان‌دهنده هنرمندی یکایک لشگر امام در برهه‌های مختلف روز عاشوراست.
وی تأکید کرد: مهندسی معنوی امام حسین (ع) در حال حاضر تبدیل به مقاومت اسلامی در عصر جدید شده لذا نیاز است همه انسان‌ها در طول تاریخ جبهه خود را مشخص کنند که در جبهه یزید قرار گرفته‌اند یا جبهه امام حسین (ع)، چرا که در این میدان جبهه بی‌طرفی نداریم.
امام‌جمعه قزوین در پایان با بیان اینکه به وجود هنرمندان کشورمان افتخار می‌کنیم چرا که اثرگذاری آن‌ها را در طول تاریخ انقلاب شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم لشگر هنرمندان در کنار دیگر لشگرها بتواند در مسیر هدایت‌شده دین اسلام به دستورات الهی و اهل‌بیت لباس عمل بپوشاند.
به گزارش ایکنا، شعرخوانی «اسماعیل سکاک» از شاعران برجسته قزوینی و عضو انجمن ادبی عبید، رونمایی از کتاب خود نوشت «کوچ فاخته‌ها» اثر سیاوش والافر و نقالی تابلوی عملیات خیبر توسط «محمدعلی شیخی» از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
انتهای پیام

captcha