صحیفه سجادیه لازمه زندگی مردم در همه دوران‌ها است
کد خبر: 3741450
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸

صحیفه سجادیه لازمه زندگی مردم در همه دوران‌ها است

گروه فعالیت‌های قرآنی - یک قاری قرآن با بیان اینکه باید بدانیم که کتاب دینی ما فقط قرآن نیست، بلکه نهج البلاغه برادر و صحیفه سجادیه هم خواهر قرآن است، افزود: صحیفه سجادیه لازمه زندگی مردم در همه دوران‌ها است.

راحت‌ترین راه‌ جلوگیری از آسیب‌ها، آشنایی با قرآن است

فاطمه زمانی، قاری قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به این که از هشت سالگی شروع به یادگیری قرآن کرده‌ام، گفت: حافظ پنج جزء قرآن کریم هستم و در زمینه‌های قرائت، ترتیل، تفسیر قرآن و صحیفه سجادیه رتبه های کشوری و استانی دارم.

وی با تاکید بر اینکه انس با قرآن در جزء به جزء زندگی انسان تاثیر دارد گفت: از قدیم هم گفته‌اند از کوزه همان برون تراود که در اوست... وقتی قرآن وجود زندگی انسان را پوشش دهد تاثیر ژرفی در تمام زمینه‌های زندگی انسان خواهد گذاشت. همین که من الان در این جایگاه قرار گرفته‌ام از برکت قرآن و اهل بیت(ع) است.

به برکت قرآن با اهل بیت(ع) آشنایی بیشتری یافتم
زمانی تاکید کرد: من به برکت قرآن با اهل بیت(ع) آشنایی بیشتری یافتم و تمام افتخارات جزئی که تا به حال کسب کرده ام به خاطر نزدیکی با قرآن است.

این حافظ قرآن، با اشاره به اینکه وظیفه تک تک ما مسلمانان است که هر روز علاوه بر خواندن قرآن چند سطر از معنی و تفسیر آن را هم به دقت مطالعه کنیم گفت: ما حتی می توانیم مطالعات آزاد خود را صرف خواندن تفسیر آیات نماییم چون خیلی‌ها با زبان عربی آشنایی ندارند نمی‌توانند چندان زیاد از این دریای نعمت سیراب شوند ولی با خواندن کتب تفسیری هر چند کم می توانند از این گوهر تابناک استفاده کنند.

زمانی، تاکید کرد: اگر آموزش قرآن با تربیت خانوادگی همراه باشد فرد در آینده به اتکاء قرآنی از عزت نفس بیشتری برخوردار خواهد بود و یکی از راحترین و در دسترس ترین راه‌ها برای خانواده‌ها برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی فرزندان می‌تواند آشنایی با قرآن و آموزش‌های قرآنی باشد.

حفظ و قرائت قرآن در تقویت حافظه تاثیرگذاراست
وی، خفظ و قرائت قرآن را در تقویت حافظه تاثیرگذار دانست و ادامه داد: حفظ و قرائت قرآن را موجب تقويت حافظه مى‌‌دانند و درنتيجه در زندگى مسلمان تأثير مى‌گذارد و موجب پيشرفت در كارهاى علمى او مى‌شود.
زمانی افزود: این مساله را هم باید بدانیم که کتاب دینی ما فقط قرآن نیست بلکه نهج البلاغه برادر و صحیفه سجادیه هم خواهر قرآن است و چه خوب که جوانان این کتاب‌ها را هم همیشه مطالعه کنند.
این قاری قرآن، با اشاره به اینکه صحیفه سجادیه لازمه زندگی مردم در همه دوران‌ها است گفت: صحیفه سجادیه شکل و شمایل قرآنی دارد و این کتاب را اخت القران می نامند. یعنی چشمه آسمانی بی پایان که در آن شفا و رحمت برای عام مردم تا قیامت است. همانطور که امام سجاد (ع) صحیفه را بهترین شیوه ممکن و بر اساس نیازهای فطری انسان‌ها بیان کرده اند و راه اتصال انسان با خالق یکتا را هم از این طریق آموزش دادند پس اگر جوانان اول با قرآن و بعد با برادر و خواهر قران انس بگیرند لذت زندگی برایشان دو چندان می‌شود و بسیاری از مسایل اخلاقی و علمی را از زبان کتاب الهی و کتاب ایمه اطهار می‌آموزند.

انتهای پیام

captcha