مصالحه ۸۵ درصد پرونده‌ها در کلانتری‌های خراسان‌شمالی
کد خبر: 3740968
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

مصالحه ۸۵ درصد پرونده‌ها در کلانتری‌های خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی ــ معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان‌شمالی از مصالحه ۸۵ درصدی پرونده‌های ارجاعی به دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری‌های استان خبر داد.

مصالحه 85 درصد پرونده‌ها درکلانتری‌های خراسان‌شمالی

‌حیدر اقبالی‌مطلق، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان‌شمالی در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: طی سال جاری 835 پرونده در دوایر کلانتری‌های استان تشکیل شده که با توجه به توانایی مشاوران و مددکاران شاغل در مرکز مشاوره و دوایر اجتماعی، حدود 85 درصد از مجموع این پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شده است.
وی با بیان اینکه بیشترین پرونده‌ها در خصوص اختلافات خانوادگی، مسائل مالی، زمین‌های زراعی مباحث مربوط به آب در مناطق روستایی بوده، افزود: واحدهای مشاوره و مددکاری علاوه بر کاهش بار پرونده‌های قضائی نقش انکارناپذیری در کاهش آسیب ها و جرایم اجتماعی دارند.
اقبالی‌مطلق با اشاره به اینکه امسال در حوزه اجتماعی سه هزار و 800 نفراز پلیس خدمات گرفته‌اند، ادامه داد: معاونت اجتماعی ناجا در زمینه‌های روانشناختی، خانوادگی، فردی، ازدواج، حقوقی وانتظامی به مراجعان خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌کند.
وی با بیان اینکه در حوزه اجتماعی دو موضوع مرکز مشاوره و مددکاری اجتماعی و آموزش های مبتنی بر درمان ازاهمیت ویژه ای برخوردارند، افزود: جلسات آموزش بهداشت روان برای کارکنان کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، اعزام واحدهای سیار مشاوره به مناطق حاشیه شهرازدیگر ماموریت‌های مرکز مشاوره استان است.
اقبالی مطلق یادآور شد: در راستای تعاملات این مرکز با مراکز مشاوره خصوصی مرکز استان، خدمات مشاوره ای پیش از ازدواج و مشاوره فردی به زوج های جوان با ۵۰ درصد تخفیف ارائه می‌شود.

انتهای پیام

captcha