دین با تأثیر در عمل به مناسک اسلامی موجب آرامش انسان می‌شود
کد خبر: 3734425
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶

دین با تأثیر در عمل به مناسک اسلامی موجب آرامش انسان می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی - عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز، اظهار کرد: دین در ابعاد اعتقادی، عمل به مناسک اسلامی و اخلاق اسلامی به انسان کمک نموده و باعث آرامش آن می‌شود.

 دین با تاثیر در عمل به مناسک اسلامی موجب آرامش انسان می‌شود

حجت‌الاسلام عباس عباس‌زاده، عضو هیات علمی دانشگاه تبریز در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: دین در ابعاد اعتقادی، عمل به مناسک اسلامی و اخلاق اسلامی به انسان کمک نموده و باعث آرامش آن می‌شود.
وی افزود: قرآن فردی را سالم و سلیم‌النفس می‌داند که با تکیه بر فطرت توحیدی از ایمان در قلب برخوردار بوده و در رفتار با ایجاد تعادل میان قوای متضاد درونی و نیز تقابلات بیرونی و درونی برخاسته از غرایز و محیط، بهترین شیوه را در دستیابی به خوشبختی و قرب الی‌الله برگزیند.
وی با استناد به آیه 48 سوره انعام خاطرنشان کرد:در این آیه می‌خوانیم «فرستادگانِ خود را، جز مژده‌آور و هشدار دهنده نمی‌فرستیم و کسانی که ایمان آورند و اصلاح نمایند، پس هیچ ترسی بر آنان نیست و نه آنان اندوهگین می‌شوند».
حجت‌الاسلام عباس‌زاده، ضمن بازگو نمودن دین به عنوان مجموعه‌اى از هنجارهاى اجتماعى مثبت ادامه داد: دين مجموعه‌اى از هنجارهاى اجتماعى مثبت است كه اطاعت از آن موجب تأييد، پشتيبانى و پذيرش از سوى ديگران مى‌شود.
وی بیان کرد: دعا و نيايش تسلی‌بخش دل‌های خسته و مايه روشنی و صفای جان و نيروبخش انسان در برابر مشكلات و فراز و نشيب‌های زندگي است. انسان موجودی است بی‌نهايت كوچک، وقتی در برابر آفريدگارش كه بی‌نهايت بزرگ است قرار می‌گيرد و خود را، حتی كمتر از قطره‌ای در برابر اقيانوس و ذره‌ای در مقايسه با كهكشان‌ها می‌يابد، احساس كوچكی در برابر آن عظمت، او را به كرنش و نيايش وامی‌دارد و همه عظمت در همين احساس نيازمندی است.
این استاد دانشگاه از ریشه خدایی دین گفت و یادآور شد: دين به افراد متدين نوعى احساس كنترل و كارآمدى مى‌بخشد كه ريشه خدايى دارد و مى‌تواند كاهش يافتگى كنترل شخصى را جبران كند.
حجت‌الاسلام عباس‌زاده، ایمان به خدا را از بهترین سرمایه‌های انسانی دانست و تاکید کرد: ایمان به خدا اگر در زندگی انسا‌ن‌ها تحقق داشته باشد، منشا برکات بسیار است و اگر کسی اهل ایمان نباشد، دائم در زیان به سر می‌برد.

انتهای پیام

captcha