نقش مردم در اداره جامعه پررنگ تر شود
کد خبر: 3710304
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
دادستان قزوین:

نقش مردم در اداره جامعه پررنگ تر شود

گروه اجتماعی- دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: باید نقش مردم را در اداره جامعه پررنگ کرد زیرا هر جایی که برای مردم نقشی قائل شده‌ایم موفقیت را در آنجا شاهد بوده‌ایم.

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در نخستین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرائم استان که در سالن جلسات دادگستری استان برگزار شد، اظهار کرد: با همکاری اعضای شورا پیشگیری شاهد شتاب خوبی در راستای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در سطح استان هستیم لذا نیاز است این همکاری‌ها افزایش پیدا کند.
توقع ما از مسئولان حضور با انگیزه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم در استان است اما بی‌توجهی برخی از مسئولان موجب می‌شود تا این جلسات برکات لازم را در جامعه نداشته باشد.
وی افزود: استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی بسیار حائز اهمیت است زیرا هر جایی که برای مردم نقشی قائل شده‌ایم موفقیت را در آنجا شاهد بوده‌ایم.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین تأکید کرد: باید نقش مردم را در اداره جامعه پررنگ کرد که بی‌شک یکی از مظاهر مشارکت مردم در استفاده از ظرفیت سمن‌ها در سطح کشور است.
وی با تأکید بر اینکه باید متولیان صدور و نظارت بر سمن‌ها توجه جدی بر شکل‌گیری و کنترل آن‌ها داشته باشند، گفت: خیزش مردمی برای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی باید به وقوع بپیوندد که یکی از بهترین راهکارها تشکیل سمن‌ها در جامعه است اما آنچه در حال حاضر شاهد آن هستیم عدم تحقق اهداف مدنظر در شکل‌گیری سمن‌ها است.
صادقی نیارکی بیان کرد: بسیاری با کسب مجوزهایی برای تشکیل سمن‌ها در ادامه مسیر بی‌تحرک شده و فعالیت خود را راکد می‌کنند ازاین‌رو درحالی‌که باید به مقابله با آسیب‌های اجتماعی بپردازند خود به یک آسیب تبدیل می‌شوند.
این مسئول عنوان کرد: نباید اجازه هرز دادن به این سرمایه مردمی را داد ازاین‌رو باید با تقویت حوزه نظارت مراقبت و کنترل لازم را نسبت به عملکرد سمن‌ها ایجاد کرد.
دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین خاطرنشان کرد: کم‌توجهی به مسئولیت‌هایی که بر عهده هرکدام از مسئولان است می‌تواند موجب آسیب‌های بیشتری در فضای جامعه شود ازاین‌رو توقع ما از مسئولان توجه به مسئولیت‌ها و وظایف محوله است.
انتهای پیام

captcha