اتحادیه مدغم فارس؛ همچنان در پیچ و خم مشكلات/ منتظر تشكیل اتحادیه كشوری هستیم
کد خبر: 3679766
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰

اتحادیه مدغم فارس؛ همچنان در پیچ و خم مشكلات/ منتظر تشكیل اتحادیه كشوری هستیم

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس هیئت مدیره اتحادیه مدغم تشكل‌های قرآنی فارس با بیان اینكه هنوز اعتبارنامه این اتحادیه مورد تأیید شورای توسعه استانی قرار نگرفته است، گفت: بعد از گذشت 3 ماه هنوز آن رسمیت قانونی را نداریم به همین دلیل برخی از مدیران حاضر نیستند با ما به‌عنوان هیئت مدیره اتحادیه جلسه گذاشته و برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشند.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مدغم تشكل‌های قرآنی فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با اشاره به آخرین وضعیت فعالیت این اتحادیه گفت: در سراسر كشور تقریباً اتحادیه‌های استانی تشكیل شده است اما به خاطر مباحثی كه در اتحادیه مدغن تهران به وجود آمده است، كار نهایی كه باید اتحادیه كشوری شكل بگیرد، هنوز انجام نشده است.
وی افزود: این مسئله موجب شده تا مقداری آن سرعت عملی كه انتظار داشتیم برای شكل‌گیری اتحادیه كشوری بعد از تشكیل اتحادیه‌های استانی وجود داشت، اتفاق نیفتد و ما هنوز منتظر تشكیل اتحادیه مدغم كشوری هستیم.
شاهسونی در عین حال این نكته را یادآور شد كه قاعدتاً همه اتحادیه‌های استانی كه تشكیل شده‌اند خودشان اساسنامه مستقل دارند و جداگانه ثبت می‌شوند اما در یك خط مشی‌های كلی و كلان تابع اتحادیه كشوری هستند اما اكنون مانند این است كه فرزندانی بدون پدر و مادر متولد شده‌اند.

حالت ابهامی برای اتحادیه‌های استانی وجود دارد
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور اظهار كرد: اكنون اتحادیه‌های مدغم استانی مراحل قانونی خود را برای ثبت طی نمی‌كنند و یك حالت ابهامی برای آن‌ها وجود دارد لذا به نظر می‌رسد كه مسئولان برگزاری انتخابات و اجرای این طرح باید شفاف‌تر در این زمینه جواب دهند.

هنوز اعتبارنامه اتحادیه مدغم فارس مورد تأیید شورای توسعه استانی قرار نگرفته است
وی با یادآوری اینكه قریب 3 ماه است كه این اتحادیه در استان فارس شكل گرفته است، گفت: انتخابات اتحادیه مدغم استان فارس برگزار شده است اما هنوز اعتبارنامه این اتحادیه مورد تأیید شورای توسعه استانی قرار نگرفته است و بعد از گذشت 3 ماه هنوز آن رسمیت قانونی را نداریم به همین دلیل برخی از مدیران حاضر نیستند با ما به‌عنوان هیئت مدیره اتحادیه جلسه گذاشته و برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشند.

نیازمند حمایت ارگان‌های مختلف هستیم
شاهسونی با بیان اینكه ما هم‌اكنون در مرحله تثبیت جایگاه اتحادیه هستیم، گفت: هنوز جایگاه خاصی برای اینكه بتوانیم حداقل مكانی برای دفتر اتحادیه در نظر بگیریم تا بتوانیم تابلویی بر سر درب آن نصب كنیم، نداریم و این‌ها نیاز به حمایت ارگان‌های مختلفی دارد تا این اتحادیه بتواند كاملاً شكل بگیرد.

گام نخست رفع مشكلات اتحادیه، تثبیت جایگاه آن است
مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در پایان با یادآوری اینكه اعضای اتحادیه كه مؤسسات قرآنی هستند خودشان درگیر مشكلاتشان هستند كه بخواهند كمكی به اتحادیه بكنند، گفت: ما هم از نظر مكان،‌ هم تجهیزات و هم اعتبارات مالی در مضیقه هستیم و امیدواریم ابتدا بتوانیم جایگاه اتحادیه را تثبیت كرده و بعد سایر این مشكلات را برطرف كنیم.

captcha