حزب اسلامی الجزایر مدعی تقلب در انتخابات شد
کد خبر: 3667070
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵

حزب اسلامی الجزایر مدعی تقلب در انتخابات شد

گروه بین الملل: «عبدالمجید مناصره»، رئیس بزرگترین حزب اسلامی الجزائر، مدعی تقلب در انتخابات محلی این کشور شد.

بزرگترین حزب اسلامی الجزائر مدعی تقلب در انتخابات این کشور شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ عبدالمجید مناصره که ریاست رئیس جنبش «جامعه صلح الجزایر» به‌عنوان بزرگترین حزب اسلامی این کشور را برعهده دارد، مدعی شد که در انتخابات اخیر شورای شهر، شهرداری‌ها و استانداری‌های این کشور تقلب صورت گرفته و بهترین شاهد بر این ادعا قربانی‌شدن حزب نخست‌وزیری است.

وی در نشست خبری که در خصوص نتایج انتخابات اخیر این کشور برگزار شد، تصریح کرد که در انتخابات تقلب صورت گرفته و در نتایج انتخابات به نفع حزب حاکم جبهه آزادی ملی تقلب شده و ما برای آن دلیل داریم.

عبدالمجید مناصره افزود: مهم‌ترین دلیل بر این مدعا آن است که احمد اویحی؛ نخست‌وزیر الجزایر که ریاست کمیسیون ملی آماده‌سازی انتخابات را برعهده دارد از تقلب‌ها که حزب وی نیز درگیرش شده بود، شکایت کرد.

وی گفت: آنچه که مشخص است دزدی آراء شهروندان از طریق تغییر در صندوق‌ها صورت گرفته است که خطری برای کشور به شمار می‌رود.

وزارت کشور الجزایر اعلام کرد که حزب حاکم «جبهه آزادی‌بخش ملی» در انتخابات محلی این کشور پیروز شده است.

نورالدین بدوی، وزیر کشور الجزایر در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که جبهه آزادی‌بخش ملی ریاست ۶۰۳ شهر و کسب ۷۱۱ کرسی در شوراهای استانی را به دست آورده است.

یادآور می‌ شود، ششمین دور انتخابات محلی الجزایر برای تعیین ۱۵۴۱ عضو شورای شهر و ۴۸ شورای استانی از میان بین بیش از ۶۵ هزار نامزد برای شهرداری و ۱۶ هزار برای استان‌ها روز پنجشنبه(2آذرماه) برگزار شد/.

captcha