مسئولیت مبتنی بر صلاحیت، مشروعیت پیدا می‌کند
کد خبر: 3631904
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳

مسئولیت مبتنی بر صلاحیت، مشروعیت پیدا می‌کند

گروه اجتماعی: امام جمعه خاش گفت: مسئولیتی قدرت مشروعیت پیدا می‌کند که مبتنی بر صلاحیت باشد، زیرا نظام اسلامی بر پایه شایسته‌سالاری استوار است و جامعه اسلامی لیاقت بهترین‌ها را دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان، امام جمعه شهرستان خاش در خطبه‌های نماز جمعه، 27 مردادماه، گفت: جامعه امروز از مشکلات بسیاری رنج می‌برد که تنها در صورت روی کار آمدن یک کابینه قدرتمند، این مشکلات رفع خواهد شد، لذا از نمایندگان می‌خواهیم در دادن رأی اعتماد، توانمندی و تجربه افراد را مد نظر داشته باشند.
امام جمعه خاش اظهار کرد: مسئولیتی قدرت مشروعیت پیدا می‌کند که مبتنی بر صلاحیت باشد، زیرا نظام اسلامی بر پایه شایسته سالاری استوار است و جامعه اسلامی لیاقت بهترین‌ها را دارد.
وی ادامه داد: از جمله مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد، علاوه بر اخلاق و ولایت‌مداری افراد، تجربه آنان است؛ نمایندگان سابقه و تجربه مدیریت افراد را ارزیابی کنند و ببینند آیا خواهند توانست مشکل پیش روی کشور را حل کنند.
دهقان در ادامه با بیان اینکه دنیای استکبار هیچگاه دست از شرارت برنخواهد داشت، افزود: دنیای استکبار زمانی جنگ هشت ساله را بر ما تحمیل کردند و امروز نیز سخت‌ترین فشارها و بی‌رحمانه‌ترین تحریم‌ها را اعمال کرده‌اند تا ملت ایران را از پای درآورند.
وی عنوان کرد: دنیای استکبار همواره به‌دنبال زیاده‌خواهی و تجاوز به حقوق ملت‌هاست و با ملت‌هایی که عدالت‌طلب و آزادی‌خواه هستند، سر ناسازگاری دارد.
امام جمعه خاش همچنین آیین حج را نماد وحدت مسلمانان دانست و افزود: در مراسم حج، همه مسلمانان با هر رنگ و نژاد و مذهب و ملیت، گرد یک خانه طواف می‌کنند و اتحاد امت را به نمایش می‌گذارند، لذا دولت‌های اسلامی باید سعی کنند زمینه حضور امن و آسان مردم را فراهم کنند.
captcha