امام جمعه جدید شهرستان خاش معرفی شد
کد خبر: 3603363
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۹

امام جمعه جدید شهرستان خاش معرفی شد

گروه اجتماعی: جمعه 5 خردادماه، آیین معارفه امام جمعه شهرستان خاش با حضور آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد و حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان به‌عنوان امام جمعه جدید این شهرستان معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، روز گذشته، جمعه 5 خردادماه، آیین معارفه امام جمعه شهرستان خاش با حضور آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان برگزار و حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان به‌عنوان امام جمعه جدید این شهرستان معرفی شد.
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در این مراسم بیان کرد: اهمیت نماز جمعه در اسلام بسیار بالاست؛ خداوند در قرآن کریم صریحاً مؤمنان را به حضور در نماز جمعه دعوت فرموده و در روایات نیز ترک کنندگان این عمل مورد سرزنش قرار گرفته‌اند.
وی ادامه داد: نمازجمعه سنگری معنوی و ارزشمند در برابر تهاجم فرهنگی است؛ مؤمنان در نمازهای جمعه علاوه بر انجام وظایف دینی، راه‌های مقابله و مبارزه با توطئه‌های دشمن را هم فرا می‌گیرند.
امام جمعه شهرستان زاهدان اظهار کرد: تریبون نماز جمعه باید به کانون وحدت تبدیل شود؛ هیچ فردی اجازه ندارد از این جایگاه دولت را تخریب کند؛ ائمه جمعه باید از طریق این تریبون مسائل حیاتی و ضروری را بیان کرده و همچنین مطالبات مردمی را در راستای مصالح نظام پیگیری کنند.
وی افزود: براساس توصیه رهبر معظم انقلاب، در تریبون نماز جمعه باید به مشکلات جامعه از جمله بیکاری، اشتغال و تولید نیز پرداخته شود و به از این طریق توسعه منطقه کمک کنیم.
حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان، امام جمعه جدید شهرستان خاش نیز در این مراسم اظهار کرد: نماز جمعه علاوه بر اهداف عبادی و تربیتی، رویکردی به وحدت و همدلی، تعاون و برادری، عدالت و انصاف، و صلح و همزیستی دارد.
وی افزود: با حمایت‌ها و مجاهدت‌های دلسوزان نظام اسلامی، از جمله آیت‌الله سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان، بحمدالله شاهد پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب در این منطقه هستیم.
گفتنی است، حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان، از سال 1388 به عنوان امام جمعه شهرستان سراوان به مردم این منطقه خدمت کردند.
حجت‌الاسلام محمدحسن میری، امام جمعه فقید شهرستان خاش، 30 بهمن‌ماه سال گذشته در پی عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.
captcha